Bijeenkomst Verantwoord Alcoholgebruik voor jeugd sv Enter

Afgelopen maandag organiseerde sv Enter in samenwerking met Stichting De Welle een bijeenkomst ‘Verantwoord alcoholgebruik’ voor de A- en B-jeugdleden.
Naast de jeugdleden waren ook de ouders en het kader uitgenodigd voor deze thema-avond.
Door de medewerkers van de Stichting De Welle en het bestuur van sv Enter was een gevarieerd programma samengesteld.
Aan de hand van filmpjes, een enquête en een interactief gedeelte zijn de gevaren van alcoholgebruik op jonge leeftijd uitgebreid toegelicht.
Enkele jaren geleden is de leeftijdsgrens voor alcohol verhoogd van 16 naar 18 jaar.
Voor sv Enter aanleiding om een gedegen alcoholbeleid te ontwikkelen.
Strikte naleving van het verbod op alcohol voor jeugdleden onder 18 jaar is hierbij het uitgangspunt.
Gelukkig heeft het beleid zijn vruchten afgeworpen en zijn er inmiddels goede resultaten bereikt.
Ook bij een recente controle door de gemeente Wierden, waarbij een ‘mysterie guest’ werd ingezet, scoorde sv Enter goed.
Het is de bedoeling dat de betreffende elftallen binnenkort een convenant gaan ondertekenen.
Middels het convenant verplichten de teams zich te houden aan de regels.
Bij consequente naleving worden de teams aan het einde van het seizoen beloond en bij overtreding zijn er sancties van toepassing.
alcoholgebruik