De meest lastige klus van het jaar zit er weer op!

Teamindelingen seizoen 2016-2017 afgerond.

Voor de meeste mensen gebeurt het werk van de Technische Commissie zoals dat heet ‘achter de schermen’. In de afgelopen weken zijn vele uren besteed en hebben de nodige gesprekken plaatsgevonden om de teamindeling voor het komende seizoen rond te krijgen.

Deze, jaarlijks terugkerende, klus voor de TC is niet eenvoudig, met veel verschillende zaken moet rekening worden gehouden. Je weet hierbij dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken. Maar ook dit jaar is het gehele proces met de grootst mogelijke zorg doorlopen. Een groot compliment is op z’n plaats voor de TC-ers die gezamenlijk deze klus geklaard hebben.

Naast het indelen van teams moeten de teams ook aangemeld worden bij de KNVB. We hebben dit jaar een record aantal teams, maar liefst 39 (!) teams strijden volgend seizoen in competitieverband:

• 11 senioren teams heren
  • 2 senioren teams dames
  • 45+ team senioren
  • 2 A teams
  • 2 B teams jongens & 1 B team meisjes
  • 3 C teams jongens & 1 C team meisjes
  • 3 D teams jongens & 1 D team meisjes
  • 5 E teams jongens & 2 E teams meisjes
  • 5 F teams jongens

Ook vermeldenswaardig is het niveau waarop de ‘jeugdselectieteams’ volgend seizoen gaan spelen. Alle 6 teams, A1 t/m F1 komen seizoen 2016-2017 op 1e klasse niveau uit. Een heel mooi resultaat dat zeker niet los gezien kan worden van de inspanningen die de afgelopen jaren zijn geleverd op voetbaltechnisch vlak. Denk hierbij met name ook aan het opleiden van trainers uit de eigen gelederen. Een koers die we de komende jaren gaan doorzetten.

De groei van het aantal teams zien we ook terug in het ledenaantal. Inmiddels hebben we bijna 750 leden! In september 2014 konden we Tijn Wiggers inschrijven als 700e lid, nu bijna 2 jaar later hebben we dus bijna 750 leden. sv Enter groeit en bloeit volop!

Met de traditionele familiedag hebben we een heel mooi seizoen, met de nodige kampioenen, onlangs afgesloten. De voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn grotendeels gereed en een aantal teams is al weer in training.

We wensen iedereen een hele goede vakantie en zien jullie over enkele weken graag terug op sportpark Krompatte voor een prachtig nieuw seizoen vol uitdagingen.

Bestuur sv Enter
Jos van Otten