Zevenklapper op de Krompatte

De teller bleef uiteindelijk steken op zeven goals voor sv Enter. Er hadden echter ook dubbele cijfers op het scorebord kunnen staan als sv Enter, met name in het tweede deel, wat scherper was geweest. Feit is dat sv Enter met veel overtuiging speelde en dik verdiend won. Man off the Match was Tim van Otten, die met vier goals zijn positie op de Twentse topscoorders lijst verder verstevigde.

Sv Enter begon ook sterk aan de wedstrijd tegen Broekland. De gasten moesten vanaf de aftrap achteruit en wisten zich nauwelijks raad met aanvalsdrift van sv Enter. De ploeg speelde gevarieerd, schoof René Nijenhuis wat verder naar het front en was telkens gevaarlijk. Het duurde nog wel 11 minuten alvorens de score werd geopend. Ramon Oremus geeft een fraaie bal op Brent Geels en diens voorzet komt bij René Nijenhuis die onberispelijk raak schiet, 1-0. Een doelpunt conform de spelverhouding.

Sv Enter geeft nog eens extra gas na de openingstreffer en zo’n 10 minuten later is het Tim van Otten, die op randje buitenspel, de bal oppikt, de keeper het nakijken geeft en 2-0 scoort. Sv Enter blijft daarna goed voetballen en in de 31e minuut maakt Tim van Otten zijn tweede doelpunt van de middag, 3-0.

Broekland is nog maar amper in de buurt van Mike Brinks geweest, maar scoort toch enigszins verrassend de 3-1 door Ruben Simons.
Met de rust in zich is het René Nijenhuis die de marge weer vergroot naar drie doelpunten, 4-1 en tevens de ruststand.

Sv Enter komt na rust met dezelfde spelers uit de kleedkamer. De ploeg is toch wat minder scherp en dat betekent dat Broekland in de 53e minuut zowaar op 4-2 komt. Het was meteen één van de laatste wapenfeiten van Broekland, want sv Enter dicteerde in het laatste half uur het spel.

Nick Derksen en Justin Alink gaan naar de kant en worden vervangen door Daan Schreijer en Collin Oremus. Niet veel later wordt René Nijenhuis gewisseld voor Stan Stegeman. De jeugdige A-speler is nog maar net in het veld als hij de 5-2 scoort. Het voorbereidende werk is van Tim van Otten, die niet zelfzuchtig is en de goal gunt aan de invaller.

Remon Oremus gaat naar de kant en wordt vervangen door Thomas Braam. De wedstrijd is eigenlijk al lang gespeeld, maar sv Enter perst er nog wel een slotoffensief uit. In de 87e minuut maakt Tim van Otten met een streep in de kruising de 6-2 en het slotakkoord is ook voor Tim, 7-2.
Volgende week speelt sv Enter uit tegen sv Zwolle.

De overige uitslagen:
Holten – Davo 3-0