Procedure afgelastingen

Algemeen
De verantwoordelijkheid voor afgelasting van thuiswedstrijden op Sportpark ‘De Krompatte’ ligt bij de aangestelde consul (Alphons Asbroek – 06-22092370).
De consul raadpleegt hierbij steeds het wedstrijdprogramma zoals dat is weergegeven op de website.

Tijdstip van keuring
De velden bij sv Enter worden minimaal 1,5 uur voor aanvang van de wedstrijd(en) gekeurd.
Het is ook mogelijk dat de afgelasting al de avond ervoor plaatsvindt. Bij afgelasting worden de navolgende acties in gang gezet.

Acties in geval van afgelasting

Bij afgelasting avond ervoor:
• consul registreert de afgelaste wedstrijden zo spoedig mogelijk in Sportlink als afgelast zodat hiervan ook melding wordt gemaakt op:
o app voetbal.nl
o daarnaast een direct zichtbare nieuwsflits op website (sventer.nl)

Bij afgelasting op de dezelfde dag:
• consul stelt vast welke wedstrijden worden afgelast en gaat de betrokken verenigingen bellen (in samenwerking met het aanwezige barpersoneel)
o app voetbal.nl
o daarnaast een direct zichtbare nieuwsflits op website (sventer.nl)

Aanvullend op bovenstaande:
• consul geeft de afgelasting(en) via whatsapp door aan de betreffende groep, er zijn twee groepen aangemaakt
o Afgelastingen sv Enter senioren, beheerder Alphons Asbroek
o Afgelastingen sv Enter jeugd, beheerder Nico Essink
De whatsappgroepen bestaan uit consul, leiders (senioren, niet de jeugdleiders) en coördinatoren jeugd (coördinatoren jeugd zetten berichten door naar leiders).

Afgelasting uitwedstrijden
Normaliter wordt sv Enter op de hoogte gesteld. De informatie is dan bekend in het clubhuis. Leiders (en/of spelers) kunnen contact opnemen met het clubhuis om na te gaan of er sprake is van een afgelasting. Indien de informatie niet voorhanden is dient de leider zelf contact op te nemen met de tegenstander of de website te raadplegen.

Algehele afgelasting door de KNVB
De KNVB houdt overzicht over de staat van de velden. Als er in een district teveel velden (dreigen te) worden afgekeurd, kiest de KNVB er voor om het gehele programma van een dag of weekend in een district te schrappen. sv Enter speelt in district Oost.
KNVB-berichten worden op NOS Teletekst pagina 603 vermeld.
De info wordt ook gegeven op de website van sv Enter (www.sventer.nl).

Enter, oktober 2019.