Verslagen

Enter boekt comfortabele zege op La Première

Sv Enter heeft dit weekend goede zaken gedaan. Na een 0-4 overwinning op La Première klimt Enter naar een gedeelde 3e positie op de ranglijst. Door puntenverlies van zowel KOSC, De Lutte en SV Almelo deelt Enter de derde plek met KOSC, Almelo, UD Weerselo, SV De Lutte en LSV.  Alleen DTC (12) en Overdinkel (10) wisten in vijf wedstrijden meer punten te verzamelen. Daarmee is de 4e klasse A momenteel de spannendste competitie van district Oost.

Na 90 minuten voetbal was Enter afgelopen zondag de terechte winnaar met het treffen van La Première. Zoals vaker dit seizoen controleerde de ploeg van Gerard Bos de wedstrijd en kwam het weinig in gevaar. Zonder de geblesseerden Arno Slagers en Mees ten Broeke ging Enter voortvarend van start. Via een cadeautje van de Lap verdediging werd Enter-spits Tim van Otten na een halve minuut spelen al één-op-één met de keeper gezet. Van Otten bewaarde goed het overzicht en gaf de bal af aan Brent Geels die deze in het doel werkte. Zo stond Enter binnen een minuut al op een 0-1 voorsprong.

De vroege voorsprong was fijn, maar bracht het veldspel van de Enternaren niet veel goeds. Bij sv Enter sloop de nonchalance in de ploeg, waardoor de bal te vaak naar de verkeer de kleur ging. Desondanks bleef Enter de wedstrijd controleren en werd in het eerste bedrijf ook al de 0-2 gescoord. Op aangeven van Jorn Hodes scoort Tim van Otten zijn 4e doelpunt van het seizoen.

Na de rust hetzelfde spelbeeld op sportpark Ossenkoppelerhoek. La Première is onmachtig en niet in staat gevaarlijk te worden. Daarbij speelt Enter slordig waardoor het een weinig aantrekkelijke wedstrijd blijft. Gerard Bos maakt van de gelegenheid gebruik om al zijn 5 wissels te gebruiken. Stan Stegeman, Bent Wolters, Joost Olthof en de jeugdspelers Thomas Roetgering en Wout Brinks worden ingebracht.

De wissels brengen wat meer bravoure in het spel van de gasten. Het zijn dan ook de invallers die zorgen voor de 0-3 en 0-4. Met nog een kwartier te spelen beslist Bent Wolters definitief de wedstrijd door een afvallende voorzet vanuit de tweede lijn binnen te schieten. Daarna zijn het de jongens van de JO19-1 die zorgen voor het slotakkoord. Met een slimme steekpass zet Thomas Roetgering Wout Brinks oog in oog met de keeper van Lap. Brinks omspeeld deze met een mooie schijnbeweging en werkt de 0-4 binnen. Dit is tevens de einduitslag.

Door de overwinning in Almelo en gunstige uitslagen in de rest van Twente, komt Enter weer dichterbij de koplopers Overdinkel en DTC. Komende zondag treft Enter hekkensluiter Manderveen op de Krompatte. De promovendus kent een weinig gelukkige seizoenstart, maar wist gisteren haar eerste punt te pakken dit seizoen door gelijk te spelen tegen nummer 2 Overdinkel. Een knappe prestatie waardoor  de Enternaren gewaarschuwd zijn! Kortom, een wedstrijd tegen de hekkensluiter biedt in deze competitie geen enkele zekerheid op de drie punten.

Aanstaande zondag zal Enter dan ook goed voor de dag moeten komen om een resultaat te behalen. Om 14:00 uur wordt er op sportpark Krompatte afgetrapt.