Enter wint van Borne en gaat de nacompetitie in

Op de laatste speeldag van de competitie heeft Enter zich verzekerd van nacompetitie om een plek in de 3e klasse. Een doelpunt van basisdebutant Daan Roetgering was voldoende om de gastheren uit Borne te verslaan. De overwinning en het behalen van de nacompetitie maakte deze toch al bijzondere dag compleet. Zo was er het basisdebuut voor de 16-jarige Daan Roetgering, speelde keeper Mike Brinks zijn laatste competitiewedstrijd voor Enter 1 én zat leider Jeroen van Otten voor het laatst op de bank tijdens een competitiewedstrijd. Wanneer Brinks en Van Otten echt voor het laatst op het wedstrijdformulier staan, is dus nog niet bekend. In de eerste ronde van de nacompetitie neemt Enter het op tegen de Velpse Voetbalclub Olympia, de nummer 10 uit de 3e klasse B.

Vanaf de start een aantal wijzigingen in de basiself van de Enternaren. Rick Kamphuis en Nick Derksen ontbreken vanwege blessures en daarom starten Job Kuipers en Daan Roetgering aan de wedstrijd. Ook Mike Brinks keert weer terug onder de lat. Met deze namen begint Enter wat stroef aan de wedstrijd. Thuisploeg BVV Borne is in de eerste minuten van de wedstrijd de betere ploeg en creëert enkele doelpogingen. Naarmate de wedstrijd vordert neemt Enter het initiatief over en zijn de grootste kansen dan ook voor de gasten. Zo is Tim van Otten tot twee keer toe dicht bij de openingstreffer, maar de clubtopscorer vergeet de trekker over te halen.

In de 25e minuut van de wedstrijd komt Enter verdient op 0-1 voorsprong. Nadat Daan Roetgering het spel goed leest en zo de bal in de opbouw van Borne kan veroveren, is de weg vrij richting het doel van keeper Post. Met een slimme lichaamsschijnbeweging stuurt Roetgering keeper Post de verkeerde hoek in en rond kalmpjes af. Na de 0-1 krijgt Enter verschillende grote kansen om de voorsprong te vergroten, maar verzuimde om het veldoverwicht uit te drukken in doelpunten. Te vaak werd de verkeerde keuze gemaakt, ontbrak de scherpte voor de goal of was de sterk keepende Post een sta in de weg. Daarom zoeken beide ploegen met een 0-1 stand de kleedkamers op.

Na rust daalt het niveau van de wedstrijd. Enter hoeft niet meer direct op zoek naar doelpunten en Borne is niet bij machte de gasten onder druk te zetten. De gasten zijn weliswaar de betere ploeg, maar veel kansen creëren de rood-witten niet het eerste deel van de tweede helft. In de 64e minuut is er weer eens een kans voor de thuisploeg, maar een schot vanaf zo’n tien meter gaat hoog over de ballenvanger. Trainer Jalving besluit vers bloed te brengen met Joost Olthof, Luc Render, Collin Oremus en Wout Brinks. De invallers zorgen voor nieuwe energie en Enter creëert weer enkele grote kansen op de 0-2. Bas van Otten is tot twee keer toe dicht bij zijn vijfde doelpunt van het seizoen, maar keeper Post houdt zijn ploeg in de wedstrijd.

In de 88e minuut een publiekswissel voor keeper Mike Brinks, die na negen seizoenen sv Enter en vier seizoenen SVZW zijn keepershandschoenen aan de wilgen hangt. Met een erehaag en applaus wordt Brinks naar de kant gehaald en Mitchel Polko mag de wedstrijd uitkeepen. Echt gevaarlijk wordt het niet meer voor de Enterse goal en als een Borne speler in de blessuretijd lang blijft liggen met kramp besluit de scheidsrechter van dienst dat het genoeg is geweest. Enter wint met 0-1 en kan zich op gaan maken voor de nacompetitie. Aanstaande zondag nemen Daan Jalving en zijn mannen het op tegen VVO uit Velp. Om 14:00 uur trappen de ploegen af op sportpark de Pinkenberg in Rozendaal. De spelers en staf zullen met een bus afreizen naar VVO, waar ook voldoende plek zal zijn voor supporters die mee willen reizen. Hierover zal later meer info volgen.

Opstelling: Mike Brinks (’90 Mitchel Polko), Brent Geels, Arno Slagers, Job Kuipers, Bas van Otten, Mees ten Broeke, Daan Roetgering, Bent Wolters (’57 Collin Oremus), Jorn Hodes (’57 Joost Olthof), Thomas Roetgering (’80 Wout Brinks), Tim van Otten (’80 Luc Render)