Verslagen

Super Monday opgeluisterd met klinkende overwinning

Sportpark Krompatte stond afgelopen maandag tweede pinksterdag in het teken van ‘Super Monday’. Onder een stralende zon en een volgepakt terras boekte Enter een overtuigende overwinning op vv Holten. Waar de ploegen delen van de wedstrijd aan elkaar gewaagd waren, was het Enter dat op de juiste momenten de trekker overhaalde. Uiteindelijk eindigde het duel in een 5-0 overwinning voor de Enternaren. Man van de wedstrijd was debutant Mitchel Polko. De doelman van O17-1 keepte een puike wedstrijd en hield zijn doel schoon.

Het eerste tien minuten van de wedstrijd is het Holten dat de overhand heeft. De mannen van interim-trainer Richard van Dellen beginnen sterk aan de wedstrijd en weten de Enternaren op eigen helft te houden. Toch lukt het de gasten niet om echt gevaarlijk te worden en is het Enter dat in de 11e minuut de eerste kans krijgt als Jorn Hodes na een counter de bal vanaf zo’n 8 meter tegen keeper Ulfman aantikt. Vanaf dat moment neemt Enter meer het initiatief en komt het vaker rond de zestien meter van Holten te spelen.

Na een korte drinkpauze in de 23e minuut komt Enter op voorsprong via een vrije trap. Mees ten Broeke legt de bal bij de tweede paal waar Bas van Otten in komt lopen. Bas weet de bal goed terug te leggen op broer Tim, die de bal hard in het dak van het doel werkt. Een knap doelpunt dat de thuisploeg een boost geeft, want binnen vijf minuten verdubbelt Mees ten Broeke de score. Vlak voor rust wordt het ook nog 3-0 wanneer Thomas Roetgering een zelf opgezette aanval knap afrondt door de bal hard schuin in het doel te schieten. Jorn Hodes tekent met een slim steekballetje voor de assist. Ruststand 3-0.

Rick Kamphuis blijft geblesseerd achter in de kleedkamer en wordt vervangen door Job Kuipers. In de tweede helft laat de thuisploeg zich wat verder inzakken, waardoor Holten wederom het initiatief neemt. De gasten worden nu, in tegenstelling tot de eerste helft, wel enkele keren gevaarlijk. Zo schiet Timo van Zon een vrije trap op randje zestien richting de verre hoek om de Enterse muur heen. Gelukkig voor de Enternaren is daar Mitchel Polko die knap redding brengt. Polko is daarvoor al enkele keren attent geweest op ballen die achter de Enterse defensie vielen.

In de 70e minuut wisselt Daan Jalving tweemaal en brengt zo Joost Olthof en Daan Roetgering in de ploeg. De invallers zorgen voor nieuwe energie en vallen meer dan behoorlijk in. Zo staan beide heren aan het begin van de 4-0 als Daan Roetgering in een omschakelmoment de bal op het juiste moment aan Olthof geeft, die op zijn beurt Thomas Roetgering voor een leeg doel zet. Topscorer Roetgering tekent zo voor zijn tweede treffer van de middag. Vijf minuten voor tijd wordt het ook nog 5-0 als een voorzet van Mees ten Broeke aan iedereen voorbijgaat en Joost Olthof er als de kippen bij is om de bal bij de tweede paal in te tikken. Zo eindigt de wedstrijd in een 5-0 overwinning voor de thuisploeg, die nog één overwinning verwijderd is van nacompetitie om promotie.

Opstelling: Mitchel Polko, Brent Geels, Arno Slagers, Rick Kamphuis (’46 Job Kuipers), Bas van Otten, Nick Derksen, Mees ten Broeke, Bent Wolters (’70 Daan Roetgering), Jorn Hodes (’70 Joost Olthof), Thomas Roetgering (’82 Wout Brinks), Tim van Otten