SV Enter wint ruim in oefenduel tegen Reunie.

In een aantrekkelijk duel, helaas zonder publiek, wist de eerste selectie van SV Enter het oefenduel tegen Reunie uit Borculo winnend af te sluiten. Het werd uiteindelijk 5-1 voor de Enternaren. Een uitslag die gezien de krachtsverhoudingen in met name het eerste gedeelte van de wedstrijd, er werd in drie blokken van een half uur gespeeld, wat te hoog uitviel.

Beide ploegen bivakkeren in de top van de vierde klasse en dat was gezien het vertoonde spel ook zichtbaar. Waar de ploeg van trainer en in Enter woonachtige Bert van Losser in de openingsfase met name aan de bal wat gemakkelijker speelde, was de thuisploeg heel effectief. Eerst was het spits Tim van Otten die een prima steekpass van René Nijenhuis afrondde. Alleen voor de keeper liet de mede-topscorer van het regionale amateurvoetbal zijn eerste van deze middag aantekenen. Collega-spits Mart Geels wist de marge nog voor het einde van het eerste half uur te verdubbelen. Tussendoor wist keeper Mike Brinks zijn ploeg met twee prima reddingen voor een tegendoelpunt te behoeden.

Beide ploegen wisselden na ieder blok een aantal spelers door. Zo kwamen na het eerste half uur bij Enter Mees ten Broeke, Bas van Otten, Nieck Slaghekke en Brent Geels binnen de lijnen van voor Remon Oremus, Tim Slaghekke, Tim van Otten en Sjoerd Grobbink. Gesteund door de voorsprong nam de thuisploeg de regie van de wedstijd steeds meer over. Nadat de sympathieke Borculoërs voor de aansluitingstreffer hadden gezorgd, bleef deze stand gedurende het tweede blok van een half uur op het scorebord staan.

Enter was in het laatste blok duidelijk de betere ploeg en bouwde voorsprong uit. Het was Tim van Otten die in deze sterke fase van zijn ploeg zijn doelpuntentotaal op 4 wist te brengen. Een aantal mooie aanvallen gingen hieraan vooraf. Vermeldenswaard is nog dat de beide jeugdspelers Stan Stegeman en Jorn Hodes hun opwachting in het eerste elftal van Enter maakten. Voor Jorn was het zijn debuut. Beide spelers lieten een prima indruk achter.

Komende zondag 12 december (12.00 uur) speelt de hoofdmacht van Enter haar laatste oefenduel in dit kalenderjaar. In Enter is het sterke en ambitieuze WVV ’34 uit Hengevelde de tegenstander. De Wegdammers bivakkeren met 2 punten achterstand op de gedeelde koplopers De Tukkers en Avanti, op de derde plaats. In de voorbereiding op het huidig seizoen gingen de Enternaren met 3-2 onderuit tegen hetzelfde WVV, met de aantekening dat Enter er in het eerste uur van de wedstrijd niet of nauwelijks aan te pas kwam. Kortom een mooie testcase voor de rood witten.