Bekerpoule Enter 1 bekend

In het eerste weekend van september staat alweer de eerste bekerwedstrijd op het programma voor Daan Jalving en zijn mannen. Wie dan de tegenstander is, is nog onbekend. Wel heeft de KNVB gisteren bekendgemaakt dat Enter het in de beker in ieder geval opneemt tegen SV Delden, Rood Zwart en VV Twenthe. Een mooie bekerindeling met gelijkwaardige teams uit de buurt.

De enige derde klasser uit de poule is SV Delden. Delden domineerde afgelopen seizoen in de 4e klasse B en was daarmee de eerste kampioen uit heel district Oost. De ploeg van trainer Rob Bakker en topscorer Scott Wold promoveerde daardoor naar de 3e klasse. Aankomend seizoen zullen de Deldenaren in de 3e klasse A op meer weerstand kunnen rekenen.

Naast SV Delden treft Enter ook buurclub Rood Zwart in de beker. De ploeg die het in de voorbereiding al op mocht nemen tegen het grote FC Twente eindigde afgelopen seizoen op een 4e plek in de 4e klasse B. Met deze eindklassering bemachtigden de Rood Zwarten een plekje in de nacompetitie om promotie. Helaas voor Christiaan Noppers en zijn mannen strandden zij al in de eerste ronde (4-1 verlies bij Lochem SP). Komend seizoen zullen zij in dezelfde klasse wederom proberen een promotie af te dwingen.

De laatste tegenstander die Enter treft ging het minder gemakkelijk af vorig seizoen. VV Twenthe Goor degradeerde zo voor het eerst in haar historie af naar de 5e klasse. In de beslissingswedstrijd tegen BVV Borne verloor de ploeg van trainer Mark Bolink met 3-2. Dit jaar komt de Goorse club uit in de 5e klasse A en komt daarin onder andere Gerard Bos met zijn Hoeve Vooruit tegen. Missie voor de Gorenaren aankomend seizoen zal een terugkeer naar de 4e klasse zijn.
Zo ontmoet Enter dus drie tegenstanders uit drie verschillende klasses. De bekerpoule zal voor kersverse trainer Jalving en zijn ploeg dan ook een mooi meetmoment zijn om te kijken waar zij staan. Aanstaande dinsdag begint Enter 1 met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Hoe de exacte voorbereiding eruit zal zien, wordt op korte termijn bekend gemaakt via de gebruikelijke kanalen.