Brøndby IF verslaat titelverdediger Borussia Mönchengladbach

Onder prima weersomstandigheden werd de afgelopen 2 dagen de tweede editie van het Stichting Support sv Enter Tournament op sportpark Krompatte gespeeld.
Het Paastoernooi wordt georganiseerd door sv Enter in samenwerking met PFE (Prestige Football Events).
PFE had ook dit jaar voor een kwalitatief hoogwaardig deelnemersveld gezorgd.

Ook de winnaars van de eerste editie, Borussia Mönchengladbach, bekend vanwege de uitstekende jeugdopleiding, waren opnieuw naar Enter afgereisd.
Naast Borussia Mönchengladbach vooraanstaande teams uit Nederland (o.a. PSV en AZ Alkmaar), Denemarken (Brøndby IF, AGF Aarhus en Odense BK), Engeland (West Ham United), België (KRC Genk).

Het totale deelnemersveld bestond uit 16 teams, vanwege de amateurstatus mocht de JO13-1 (één jaar ouder) van sv Enter deelnemen.

Er werd gespeeld in 4 poules van 4 en na de poulewedstrijden werden er 2 Champions League poules (nummers 1 en 2) en 2 Europa League poules (nummers 3 en 4) gevormd.
Na afloop van de tweede poulefase werden de halve finales gespeeld door AZ Alkmaar, Borussia Mönchengladbach, AGF Aarhus en Brøndby IF.
Het waren 2 spannende halve finales die met minimaal verschil gewonnen werden, Borussia Mönchengladbach was te sterk voor AZ Alkmaar en Brøndby IF wist nipt te winnen van de landgenoten afkomstig uit Aarhus.

Zo stond er om half drie onder het genot van een heerlijk lentezonnetje een mooie affiche op sportpark Krompatte; Borussia Mönchengladbach – Brøndby IF.
Hoewel er een duidelijk overwicht was voor Borussia Mönchengladbach wisten de Duitsers dit niet voldoende tot uitdrukking te brengen in de reguliere speeltijd, na een 1-1 eindstand moesten er strafschoppen genomen worden.
Onder leiding van clubscheidsrechter Johan Lammertink bleken de spelers van Brøndby IF de zenuwen het beste onder controle te kunnen houden en eindigde de penaltyreeks in een afgetekende 3-1 overwinning voor Brøndby IF.

Overigens ook een zeer verdienstelijk optreden van sv Enter JO13-1.
De Enternaren wisten tijdens de tweede poulefase een gelijkspel binnen te slepen en waren in de strijd om de 15e plek te sterk voor FDS Suomi uit Finland.
Bij de in totaal 8 gespeelde wedstrijden was er steeds veel werk aan de winkel voor doelman Douwe Krake en Douwe liet zien over meer dan gemiddelde keeperskwaliteiten te beschikken en keepte een uitstekend toernooi.

De prijsuitreiking werd, onder ruime publieke belangstelling, verzorgd door hoofdtrainer Gerard Bos.
Gerard Bos complimenteerde de organisatie en bedankte, naast de sponsoren van de Stichting Support sv Enter, de vele vrijwilligers die dit prachtige internationale toernooi mogelijk hebben gemaakt.