Corona update sv Enter

MEER RUIMTE ZONDER 1.5 METERREGEL

CORONATOEGANGSBEWIJS IN HORECA EN SPORTKANTINES VANAF 25 SEPTEMBER

Het coronavirus is nog niet weg maar het gaat de goede kant op. Er zijn genoeg mensen gevaccineerd om de coronamaatregelen te versoepelen. Het kabinet heeft op de persconferentie aangekondigd dat de 1.5 meter regel vanaf zaterdag 25 september los gelaten kan worden. Maar om de verspreiding van het virus verder te beperken en de zorg toegankelijk te houden zijn wel een aantal voorwaarden van toepassing.

Voor alle horeca inclusief sportkantines geldt vanaf 25 september dat toegang alleen mogelijk is met een coronatoegangsbewijs. Dit geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder. Het coronatoegangsbewijs geldt niet voor ons terras en het afhalen in de kantine.
Goed nieuws dus, want zonder de 1.5 meter afstand kan er weer meer op de clubs en in de horeca. Dat zal bijdragen aan de gezelligheid tijdens de competitie en overige activiteiten.

We moeten ons realiseren dat de invoering van het coronatoegangsbewijs een uitdaging is voor ons als vereniging en onze vrijwilligers.
Hoe organiseer je dat op sportverenigingen en bij sv Enter in het bijzonder?
sv Enter gaat niet bij de ingang van de kantine controleren, we doen een beroep op het gezonde verstand van onze leden en bezoekers.
Ben je gevaccineerd of getest dan ben je van harte welkom. Ben je dit niet dan verzoeken we je vriendelijk om de kantine niet te betreden (afhalen mag wel).
We zullen dit bij de ingang van de kantine ook duidelijk aangeven.

Het bestuur van sv Enter.