Daan Jalving hoofdtrainer sv Enter 1 seizoen 2023/2024

In de zoektocht naar een nieuwe trainer voor de eerste selectie is sv Enter uitgekomen bij de 26 jarige Daan Jalving, afkomstig uit Holten. Na verschillende gesprekken met het bestuur, de technische commissie en een aantal selectiespelers zijn alle partijen ervan overtuigd dat dit een samenwerking is waarmee Enter 1 zich ook volgend seizoen weer kan door ontwikkelen naar haar gewenste niveau. Het bestuur en technische commissie zijn dan ook zeer verheugd met de benoeming van Daan Jalving als nieuwe hoofdtrainer van SV Enter.

Ondanks zijn jonge leeftijd loopt Daan al geruime tijd mee in het trainersvak. Zo begon hij op 15-jarige leeftijd als jeugdtrainer bij de Holtense clubs vv Holten en daarna bij Blauw Wit ‘66. maar inmiddels heeft hij zich doorontwikkeld tot een ambitieuze, gedreven trainer met kennis en inhoud. Deze kennis heeft Jalving met name opgedaan bij verschillende BVO’s en amateurclubs. Zo is de Holtenaar onder andere assistent trainer geweest bij FC Utrecht O13. Waarna hij zijn weg heeft vervolgd bij SV Schalkhaar. Jalving heeft hier verschillende teams onder zijn hoede gehad. Zowel de O13, O17 en O19. Daarnaast deed hij ook de wedstrijdanalyses voor het eerste elftal.

Momenteel volgt Daan de opleiding UEFA A (TC 1) en is hij al 5 jaar werkzaam bij de FC Twente/Heracles academie, waar hij trainer/coach is van de O14 en assistent bij O16 en O18. Daar komt dus bij dat de professioneel trainer in het seizoen 2023/2024 ook hoofdtrainer van sv Enter zal zijn. Iets waar Arno Ligtenberg, hoofd technische commissie, zeer over te spreken is: “Daan is een echte liefhebber die naast zijn fulltime baan bij de FC Twente/Heracles academie zijn passie verder wil uitbreiden”.

Ook Jalving zelf heeft aangegeven vol met enthousiasme en vertrouwen uit te kijken naar zijn eerste klus als hoofdtrainer van een eerste elftal. “Ik ben ervan overtuigd dat we samen een mooie tijd tegemoet gaan. De ambities van de club, de spelersgroep en mijzelf liggen erg dicht bij elkaar.” laat hij weten. Ondanks dat Daan met zijn papieren komend seizoen ook aan het werk had gekund in de top van het Nederlandse amateurvoetbal, kiest hij bewust voor sv Enter. Iets waar we als club erg trots op zijn.

Het bestuur en de technische commissie zien vanaf komend seizoen uit naar een prettige en succesvolle samenwerking!