Donderdagavond wedstrijd voor SV Enter

Een doordeweeks programma in de 4e klasse G deze week. SV Enter mag het gaan opnemen tegen subtopper Nieuw Heeten, dat met 30 punten een 7e plek op de ranglijst bezet. De ploeg uit Nieuw Heeten staat onder leiding van hoofdtrainer Metin Güngül. Güngül is mogelijk voor sommige Enternaren een bekend gezicht, in het verleden is hij namelijk werkzaam geweest bij onze buren Enter Vooruit. Daar werkte hij onder andere samen met Erwin Geels, de huidige assistent- en keeperstrainer van SV Enter.

Voor Güngül en zijn mannen lijkt een plek in de play-offs er niet meer in te zitten. Nieuw Heeten staat met vier punten uit vijf wedstrijden op een 12e plek in de 3e periode en lijkt daarmee geen kans meer te maken in de strijd om de (vervangende) periode titel. Op basis van het tot dusverre behaald aantal punten, hoeft Nieuw Heeten ook niet te vrezen voor de degradatie play-offs, zodat er vrijuit gespeeld kan worden.  Hoe anders is de situatie bij de Enternaren, die nog volop in de race zijn voor de titel dit seizoen. Afgelopen weekend werd overtuigend gewonnen van nummer 4 Haarle en daarmee rest SV Enter nog 6 wedstrijden. 6 wedstrijden tot een goed einde brengen en het kon wel eens een historisch seizoen worden voor de club die in september dit jaar haar 100-jarig jubileum viert.

Echter is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Er wacht Gerard Bos en zijn mannen nog een aantal zware, maar tevens ook mooie wedstrijden, waaronder deze doordeweekse wedstrijd. Nieuw Heeten heeft bewezen het iedere ploeg in de competitie lastig te kunnen maken. Zo werd Holten al eens op een gelijkspel gehouden, werden Haarle en Heeten verslagen en wist het SDOL tweemaal nét geen punten te onthouden. Kortom, Enter kan haar borst nat maken komende donderdagavond.

Voor Enter is het zaak de rijen gesloten te houden en bovenal fris en fit te blijven. Zoals bij elke ploeg in deze fase sprake is van blessures, vooral als gevolg van het drukke schema, heeft ook de selectie van SV Enter hiermee te maken. Des te verheugender is het om te zien dat de langdurig geblesseerde Bent Wolters deze week weer zijn eerste trainingsminuten sinds maanden heeft gemaakt en dat ook Arno Slagers weer herstellende is. Het spel is nu echt op de wagen en zoals een Enterse woordkunstenaar in het programmablaadje van afgelopen zondag het zo prachtig verwoorde: “De jager is de prooi geworden”.

Donderdag wordt er om 19:30 uur afgetrapt op Sportpark de Krompatte. SV Enter hoopt dat de supporters, die de afgelopen weken in grote getale langs de lijn stonden, ook op deze donderdagavond aanwezig zullen zijn om de mannen van het eerste elftal te steunen in hun strijd om promotie. Wij zien u graag, tot dan!