Eerste competitiewedstrijd tegen KOSC

Nu de bekercampagne er voor ons vlaggenschip (voorlopig) op zit, wacht aanstaande zondag de eerste competitiewedstrijd. Tegenstander is een goede bekende, namelijk KOSC uit Ootmarsum. Zo oefende Enter al meermaals tegen de ‘Siepels’ en dat is niet geheel toevallig. KOSC staat namelijk sinds vorig seizoen onder leiding van Rob Roelofs, voormalig trainer van SV Enter. De laatste officiële ontmoeting tussen de hoofdmachten van beide clubs stamt echter alweer uit het seizoen 2010/2011. Toen troffen de teams elkaar voor de 4e klasse B in Ootmarsum. KOSC wist die wedstrijd overtuigend met 4-0 te winnen. Fabian Harperink, huidig aanvoerder van KOSC, scoorde toen het openingsdoelpunt. Ook huidig trainer Roelofs maakte destijds deel uit van de selectie, echter toen als speler en tevens aanvoerder.

Voor beide ploegen geldt echter dat behaalde resultaten in het verleden, geen enkele garantie bieden voor de toekomst. Dat bleek afgelopen dinsdag maar weer toen Enter het in de beker opnam tegen Sportclub Neede. Op papier was Enter, met zes punten koploper in de bekerpoule, dé favoriet tegen een ploeg die nog geen punt had gepakt in een bekerwedstrijd. Toch hadden de matig spelende Enternaren het maar al te moeilijk met de tegenstander die goed georganiseerd stond en met een hoge intensiteit druk gaven op de aanval en het middenveld van de bezoekers. Het werd een rommelige wedstrijd waarin beide ploegen grossierden in fouten. Uiteindelijk eindigde het duel in een gelijkspel waarmee Enter uiteindelijk toch met een goed gevoel terug kan kijken op de poulefase van de beker. Ongeslagen en met 7 punten is Enter namelijk poulewinnaar en kan het zich opmaken voor de volgende ronde van de beker.

KOSC kan eveneens terugkijken op een succesvolle bekercampagne. Hoewel het zich niet wist te kwalificeren voor de volgende ronde, boekte de ploeg van trainer Roelofs prima resultaten. Zo wist het afgelopen zondag te winnen van 3e klasser Fleringen (0-2) en slechts nipt (1-2) te verliezen van VV Holten, tevens 3e klasser zoals velen weten. De mannen uit Ootmarsum reizen dit weekend dus met een goed gevoel af naar Sportpark Krompatte.

Zondag zal moeten blijken of Enter zich weet te herpakken na een mindere wedstrijd tegen Neede of dat KOSC de goede lijn van de beker weet door te trekken. Wat vaststaat is dat een goed resultaat in deze eerste competitiewedstrijd voor beide ploegen van groot belang is. Gerard Bos en zijn mannen zullen er dan ook alles aan gaan doen om de punten in Enter te houden. Zij hopen dan ook dat, net zoals vorig seizoen, weer veel mensen langs de lijn zullen staan om hen te supporten. Om 14:00 uur wordt er afgetrapt op Sportpark Krompatte, wij hopen u daar te zien!