Enter 1 trapt voorbereiding af

Vanavond staan de spelers van Enter 1 voor het eerst weer op het voetbalveld na de zomerstop. De eerste training onder kersverse trainer Daan Jalving zal om 19:30 van start gaan. De aankomende weken zullen er verschillende activiteiten op het programma staan voor de eerste selectie, om zo optimaal voorbereid te zijn voor zowel de beker- als competitiewedstrijden die in de maand september gepland staan. Zo werkt Enter 1 in augustus twee toernooien af waar de rood-witten het opnemen tegen verschillende ploegen uit het Twentse amateurvoetbal.

Als eerste staat het jaarlijkse toernooi bij het Bornse NEO op het programma. Afgelopen seizoen deed sv Enter voor het eerst mee het Richard Bertelink Memorial. Toen wisten de Enternaren verassend goed te presteren door onder meer gelijk te spelen tegen NEO en Enter Vooruit én te winnen van Sparta Enschede. Deze editie zijn ATC ’65, Achilles ’12 en Sparta Enschede de tegenstanders in de poule.

Na het toernooi in Borne staat een week later het Twente Tournament bij UD Weerselo op het programma. Ook dit is een bekend toernooi voor de Enternaren. Enkele jaren achter elkaar wisten de rood-witten het toernooi te winnen. Afgelopen seizoen ging de trofee echter naar RSC. Deze editie kent het toernooi een andere opzet. Zo spelen alle zeven deelnemers dit jaar tegen elkaar in één grote poule.

In september staan de eerste officiële wedstrijden gepland voor Jalving en zijn selectie. Op zondag 3 september reizen zij af naar Goor om het op te nemen tegen het net gedegradeerde Twenthe Goor. De zondag daarop komt Rood-Zwart naar sportpark de Krompatte. Ten slotte staat op zondag 17 september de uitwedstrijd tegen sv Delden op het programma. Tussendoor neemt Enter het nog in een oefenwedstrijd op tegen 5e klasser SP Rekken. Deze wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Krompatte om 20:00 uur.

Na de eerste vier volledige wedstrijden tegen vv Twenthe, Rood-Zwart, SP Rekken en sv Delden, begint op zondag 24 september de competitie. Wie dan de tegenstander is, wordt pas bekendgemaakt op 12 augustus. Desondanks wordt er nu al uitgekeken naar de hervatting van de competitie. Tot die tijd zullen de spelers van Enter 1 zich optimaal voorbereiden op deze competitiestart.