Enter 2 naar finale nacompetitie

Afgelopen zondag was het zover, Enter 2 moest zijn eerste en gelukkig niet zijn laatste nacompetitie wedstrijd spelen tegen Avanti Wilskracht uit Enschede. Na een geweldig competitieseizoen wist Enter 2 helaas niet het kampioenschap binnen te halen. Witkampers uit Laren bleek een maatje te groot voor de rood-witten. Achteraf kan het elftal toch terug kijken op een erg goed seizoen waarin het 9 punten voor de nummer 3 zijn geëindigd. Een goede prestatie in de 2e klasse wat aan het begin van seizoen niemand binnen de club had verwacht. Dit seizoen is Enter 2 echt een team dat keihard voor elkaar werkt. Proberen 90 minuten de tegenstander onder druk te zetten en 100% inzet te geven. Zo zie je maar dat je met intensiteit en een hecht team een heel eind kunt komen! Als kers op de taart speelden de mannen van trainer Gijs Noltes afgelopen zondag op de Krompatte hun eerste nacompetitie wedstrijd. Mooi om te zien dat er zoveel publiek aan de zijlijn stond om hen aan te moedigen!

Avanti Wilskracht, een ploeg die in de 1e klasse op de 10e plaats is geëindigd en daarmee vocht voor lijfsbehoud, was de tegenstander deze ochtend. Het strijdplan van de Enschedeërs was duidelijk; inzakken, loeren op de counter en hopen op foutjes aan de zijde van Enter. Dit was ook het spelbeeld van de 1e helft. Enter maakte het spel en Avanti zakte in en zocht de lange bal op de gevaarlijke spitsen. In de 2e minuut was er al een enorme kans voor Enter-topscorer Robin Broekhaar, zijn schot werd echter knap gered door de keeper van Avanti. Uit het niets kwam dan toch zomaar de 0-1 op het scorebord en 5 minuten later wist Avanti er zelfs 0-2 van te maken door een schuiver in de hoek. Gelukkig scoorde Robin Broekhaar dan toch voor rust nog de aansluitingstreffer door goed voorbereidingswerk van Collin Oremus. Micke ten Berge had vlak voor rust de kans om 2-2 binnen te schieten maar hij schoot helaas zijn schoen kapot in plaats van de bal…. Rust 1-2.

In de 2e helft een heel ander 2e dan de 1e helft. Blijkbaar heeft een speech van trainer Gijs Noltes en oppeptalk van leider Herman Render in de rust toch geholpen, want Enter 2 begon duels te winnen en drong nadrukkelijker aan op de 2-2. Deze viel ook uit een cornerbal waarin Mart Geels de 2-2 beheerst binnen schoot. Na dit doelpunt was er maar 1 taak en dat was vol voor de 3-2 gaan. Kansen waren er ook genoeg voor aanvallers Robin Broekhaar, Nieck Slaghekke en Mart Geels, helaas zonder succes. Na de drinkpauze was de vermoeidheid zichtbaar bij Avanti en met 20 minuten op de klok gaven de Enternaren nog even vol gas om een verlenging te voorkomen. 5 minuten later werd Bas van Schooten door een goede individuele actie neergehaald binnen de 16 waardoor de scheids niets anders kon dan de bal op de stip te leggen. Daniël Beldman ging achter de bal staan en schoot de verlossende 3-2 binnen. Daarna ontstonden er grote ruimtes voorin omdat Avanti een mannetje doorschoof. Vlak voor tijd krijgt Avanti nog een gevaarlijke vrije trap maar deze vrije trap werd knap gekeerd door Jasper Geels. Na een geweldige aanval kon Lars Homan zich onsterfelijk maken maar hij besloot de bal richting het Middenplein te schieten waardoor het spannend bleef. De buitenspeler van Avanti vroeg nog even aan de aanvoerder van Enter of Lars dit seizoen al had gescoord? Zijn antwoord was; “Hopelijk volgende week zijn 1e doelpunt!”.

Diep in de blessuretijd wist Robin Broekhaar dan toch de verlossende 4-2 binnen te schieten nadat  hij voor de 2e keer alleen op de keeper af werd gestuurd. Robin staat inmiddels ook alweer op Tim van Otten gedeeld door 2 = 25 doelpunten. Na het fluitsignaal was de ontlading groot: Enter 2 flikt het weer! Iedereen inclusief de wissels speelde vandaag een goede wedstrijd en dat geeft vertrouwen voor de finale. Zelfs onze grensrechter kreeg het eerst dit seizoen complimenten van de scheidsrechter. Wie had dit ooit verwacht?! In de finale nemen de Enternaren het op tegen het derde van TVC uit Tubbergen. Een wedstrijd waar zowel het team als iedereen binnen de club erg naar uit kijkt. Gijs Noltes en zijn mannen zullen er in ieder geval 100% voor gaan. Hopelijk speelt het 1e elftal dan ook de finale in de nacompetitie en kan het zo een hele mooie zondag worden! Wij hopen in ieder geval dat vele Enternaren zondag ons tweede elftal komen aanmoedigen in hun laatste strijd om promotie naar de eerste klasse!