Verslagen

Enter boekt klinkende overwinning op Vasse

Op het eigen sportpark Krompatte heeft sv Enter afgelopen zondag een klinkende overwinning geboekt op sv Vasse. Met name de tweede helft waren de Enternaren heer en meester. Voor rust stond er al een 2-0 voorsprong op het scorebord. Na rust werd deze voorsprong verdubbeld. Thomas Roetgering was de gevierde man aan Enterse zijde. De jeugdige spits scoorde twee maal. Met de overwinning neemt Enter de tweede plek op de ranglijst over van Luctor.

In de eerste minuten zijn Enter en Vasse aan elkaar gewaagd. Beide ploegen krijgen mogelijkheden, maar echt grote kansen zijn er niet. Tot dat in de 8e minuut Tim van Otten een duel op de achterlijn wint en zo de bal vrij kan terugleggen op zijn inlopende broer Bas. Bas van Otten schiet beheerst de bal in de korte hoek en laat keeper Hannink kansloos. Met een 1-0 voorsprong neemt Enter het initiatief over. Op eigen helft weten de Enternaren gemakkelijk onder de druk van de gasten uit te spelen. Hoger op het veld is de thuisploeg vaak te slordig, waardoor het niet vaak tot uitgespeelde kansen komt. In de omschakeling kan Vasse een aantal keer uitbreken, maar mede doordat Enter de restverdediging goed op orde heeft, wordt het niet gevaarlijk voor de Enterse goal.

Vlak voor rust breidt Enter de score uit. Nadat Mees ten Broeke de bal verovert op het middenveld, kan Enter uitbreken en staat het met vier aanvallers tegenover twee verdedigers van Vasse. Uiteindelijk is het Tim van Otten die goed zijn pass uitstelt en zo uiteindelijk Thomas Roetgering bereikt. Roetgering zijn inzet wordt gekeerd door een Vasse verdediger, maar Jorn Hodes is er als de kippen bij om de bal alsnog in het doel te tikken. Zo gaat Enter met een 2-0 voorsprong de kleedkamer in.

De tweede helft is Enter dominant en speelt het spel zich voornamelijk af rond de zestien meter van Vasse. Toch is de eerste grote kans na rust voor de gasten uit Vasse. Na een slippertje in de opbouw van de Enternaren schiet Stef Wiefferink de bal op de paal. Even later is het aan de andere kant ook bijna raak als Thomas Roetgering knap wegdraait bij zijn directe tegenstander en de bal vanaf zo’n 8 meter rakelings langs de verkeerde kant van de paal schiet. Ook Bent Wolters is binnen de vijf meter dichtbij de 3-0, maar in de kluts weet hij de bal net niet in het doel te krijgen. In de 60e minuut is het wel raak. Na goed voorbereidend werk van Jorn Hodes kan Thomas Roetgering oog in oog met keeper Hannink de bal laag in de hoek van de goal schieten.

Ook na de 3-0 blijft het de thuisploeg die het initiatief houdt en kansen creëert. Thomas Roetgering maakt zijn tweede van de middag nadat een vrije trap niet goed wordt verwerkt door de doelman van Vasse. Roetgering is attent en kan in de rebound de 4-0 maken. Het laatste kwartier van de wedstrijd komt Enter niet meer in de problemen. Doormiddel van goed positiespel houdt het de bal in de ploeg en wordt Vasse niet meer gevaarlijk. Na exact 90 minuten spelen besluit arbiter Makkinga dat het genoeg is geweest voor vanmiddag en fluit voor het einde van de wedstrijd.

Zo boekt Enter een overtuigende overwinning op nummer 4 Vasse. Door het gelijke spel van Luctor tegen ABS neemt Enter de tweede plek op de ranglijst over van de Almeloers. Daarnaast een goed begin van de derde periode voor Enter, dat samen met Saasveldia bovenaan staat. Kortom, een mooie middag voor de spelers, staf en supporters van sv Enter. Aanstaande zondag reist Enter af naar sportpark de Belte, waar de ploeg van Daan Jalving het opneemt tegen sv Nieuw Heeten.

Opstelling: Mike Brinks, Brent Geels, Arno Slagers, Rick Kamphuis (“69 Job Kuipers), Bas van Otten, Nick Derksen, Mees ten Broeke, Bent Wolters (“69 Daan Roetgering), Jorn Hodes (“77 Joost Olthof), Thomas Roetgering (“85 Remon Oremus), Tim van Otten (“77 Wout Brinks)