Enter gemakkelijk langs Twenthe in eerste bekerduel

SV Enter heeft haar eerste bekerwedstrijd overtuigend weten te winnen. In Goor onder toeziend oog van een grote groep Enterse supporters versloeg de ploeg van Daan Jalving vv Twenthe met maarliefst 3-7. Een uitslag die gezien het spelbeeld zelfs ruimer had kunnen uitvallen. De Enternaren hadden een groot veldoverwicht en creëerden kans op kans. Desalniettemin wist ook Twenthe driemaal het net te vinden, treffers die alle drie aan het eind van beide 45 minuten tot stand kwamen. Toch kan Enter terugkijken op een geslaagde eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen waarin het drie dik verdiende punten pakte.

Enter verscheen afgelopen zondag met een tweetal “nieuwe” gezichten aan de aftrap. Job Kuipers en Joost Olthof, beide vorig seizoen uitkomend in het tweede elftal, startten in de basis en lieten een goede indruk achter. Laatstgenoemde was na drie minuten spelen al verantwoordelijk voor de assist op de 0-1. Zo houdt Olthof goed het overzicht wanneer hij oog in oog staat met keeper Hollegien en breed legt op Jorn Hodes die beheerst binnenschiet.

Na de 0-1 laat de uitploeg een kwartier lang geweldig veldspel zien. Enter speelt dynamisch, de bal gaat makkelijk van voet naar voet en zo combineert Enter een aantal keer mooi door het verdedigende blok van Twenthe Goor. Het is dan ook geen verassing dat Enter binnen twintig minuten spelen op een 0-3 voorsprong staat. Eerst is het Tim van Otten die knap wegdraait bij zijn directe tegenstander en de score verdubbelt. Een minuut later zet van Otten goed druk op centrale verdediger Spoelder die zich verslikt in de bal. Net als Olthof bij de 0-1 bewaart ook van Otten goed het overzicht en legt breed op Jorn Hodes die zijn tweede goal van de middag maakt.

Na een formidabele eerste twintig minuten verslapt sv Enter. De uitploeg houdt weliswaar de controle over de wedstrijd, maar het tempo gaat omlaag en er worden minder kansen gecreëerd. Doordat Enter zich reeds rijk rekent, laat het verdedigend ook wat steekjes vallen. Twenthe profiteert en komt vlak voor rust terug tot 2-3. Een wake-up call voor Daan Jalving en zijn mannen. Gelukkig stelt Enter na rust orde op zaken. Na wederom een mooie aanval over meerdere schijven is het Rick Kamphuis die via een slim balletje Tim van Otten in stelling brengt. Van Otten werkt knap af met links en schiet de bal in de verre hoek. Vijf minuten later is het weer raak voor de spits als hij de bal uit de kluts voor zijn voeten krijgt en vanaf de vijf meter vrij binnen kan schieten.

In tegenstelling tot de eerste helft blijft Enter na het uitbouwen van de voorsprong nu wel bij de les. Het speelt verzorgd voetbal, blijft dreigend en dringt daarmee de tegenstander terug op eigen helft. Het is dan ook veelzeggend dat centrale verdediger Bas van Otten de 2-6 binnenschiet in de vijf meter van de tegenstander. Niet veel later tekent zijn broertje voor zijn vierde treffer als hij na goed drukzetten én een mooie voorzet van linksback Remon Oremus de 2-7 kan binnentikken. Als in de laatste seconden van de wedstrijd de defensie van Enter een lange bal verkeerd inschat, kan Twenthe toch nog de 3-7 binnenschieten. Oog in oog met de keeper wipt rechtsbuiten Hilhorst de bal beheerst in het doel. Eindstand 3-7.

Met deze eerste drie punten en de ruime einduitslag staat Enter bovenaan in de bekerpoule. Komende zondag speelt Enter haar eerste officiële thuiswedstrijd tegen Rood Zwart. Rood Zwart verloor afgelopen zaterdag de derby tegen dorpsgenoot sv Delden met 1-4. Aanstaande zondag wordt er op sportpark Krompatte om 14:00 uur afgetrapt. Hopelijk weten er weer net zoveel supporters de weg naar het sportpark te vinden als afgelopen zondag!

Opstelling: Mike Brinks, Brent Geels, Rick Kamphuis, Arno Slagers, Bas van Otten, Job Kuipers (’46 Tim Slaghekke), Bent Wolters (’60 Remon Oremus), Thomas Roetgering (’46 Robin Broekhaar), Joost Olthof, Tim van Otten, Jorn Hodes (’74 Wout Brinks)