Enter klimt na ruime overwinning naar 2e plek

Het vlaggenschip van SV Enter heeft afgelopen zondag goede zaken gedaan door met 4-0 te winnen van hekkensluiter Manderveen. Door de overwinning en het puntenverlies van KOSC en Overdinkel, stijgt Enter met in totaal 12 punten naar de tweede plek op de ranglijst. Alleen DTC, dat afgelopen zondag gelijkspeelde tegen KOSC, heeft een punt meer. Naast Enter hebben ook UD Weerselo, SV De Lutte en LSV Lonneker een puntentotaal van 12, wat maakt dat er 4 ploegen op een gedeelde 2e plek staan. Daarna volgen KOSC en Overdinkel met 10 punten en SV Almelo met 9 punten. Kortom, de strijd om de 4e klasse A wordt breed uitgevochten!

Met de grote concurrentie in de huidige klasse is het goed dat Enter geen punten heeft laten liggen in de afgelopen wedstrijd tegen Manderveen, de promovendus uit de vijfde klas. In een wedstrijd  waarin Enter een groot deel de overhand had werd een aantal mooie goals gescoord. In de 17e minuut is het Brent Geels die een voorzet knap controleert, het overzicht houdt en Tim van Otten vanaf 3 meter de 1-0 binnen laat tikken. Enkele minuten later is het diezelfde Tim van Otten die met een prachtige solo en een schot in de korte hoek de 2-0 op het scorebord zet. Tot aan de rust blijft Enter de wedstrijd controleren en gaat het zo ook met een voorsprong de rust in.

Na de thee is er een fase waarin Manderveen wat terug kan doen. De uitploeg is feller en creëert ook enkele kansen. Gelukkig keept Jasper Geels, vervanger van de geblesseerde Mike Brinks, een puike wedstrijd. Na twintig minuten spelen komt er  wat meer rust in het Enterse spel. Manderveen wordt weer teruggedrongen op eigen helft en er worden enkele kansen gecreëerd waarvan er ook eentje in gaat. Zo schiet aanvoerder Rick Kamphuis eerst een vrije bal vanaf 20 meter op de lat, waarna spits Collin Oremus wel het net weet te vinden. Na een voorzet op maat van Brent Geels kopt hij de 3-0 binnen.

In de laatste fase van de wedstrijd besluit trainer Gerard Bos zijn wissels in te zetten. Bent Wolters en de beide jeugdspelers Thomas Roetgering en Wout Brinks worden ingebracht. Wederom een goede zet van de oefenmeester, want het is Wout Brinks die na een mooie actie Tim van Otten vrij voor de goal zet. Zo maakt van Otten zijn hattrick compleet, wint Enter voor het eerst dit seizoen een thuiswedstrijd en stijgt het naar de tweede plek op de ranglijst. Enige smetje op de overwinning is het vroege uitvallen van Bent Wolters. De ervaren kracht kampt al langer met blessureleed, daardoor is het extra zonde om te zien dat wederom hij vroegtijdig het veld moest verlaten.

Volgende week zal echt moeten blijken of Enter mee kan draaien om de prijzen in de 4e klasse A. Dan speelt de huidige nummer 2 van de competitie een belangrijke wedstrijd tegen UD Weerselo, de huidige nummer 3. De ploeg presteert tot noch toe bijzonder goed onder nieuwe trainer Mark Dijkstra. UD won vorige maand al knap thuis van SV Almelo (2-0) en uit bij KOSC (0-3). Alleen DTC (1-2) en De Lutte (2-0) waren te sterk voor Dijkstra en zijn mannen. Door de prima resultaten doet UD  volop mee om de bovenste plekken in de competitie, evenals sv Enter. Dat maakt de wedstrijd komende zondag een ware topper in de 4e klasse A.