Enter ontvangt de Tubanters

Aanstaande zondag staat de tweede bekerwedstrijd op het programma voor onze hoofdmacht. Om 14:00 uur wordt er afgetrapt tegen De Tubanters. De Enschedese formatie staat sinds afgelopen winterstop onder leiding van trainer Hendrie Zwiggelaar. Zwiggelaar mocht het stokje overnemen van de inmiddels naar Spanje geëmigreerde Jurgen Kok. In dat laatste halve seizoen vocht de oefenmeester met zijn ploeg tegen degradatie naar de 5e klasse. Rechtstreekse degradatie werd ontlopen door een overwinning van 1-0 op SC Overdinkel. In de nacompetitie won Tubanters van 5e-klassers Bentelo en Diepenheim, waardoor het ook volgend seizoen in de 4e klasse uitkomt.

De sterke reeks van eind vorig seizoen hebben de Enschedeërs weten vast te houden tot na de zomerstop. In de voorbereiding werd al afgerekend met competitiegenoot BSC Unisson (3-1) en de eerste bekerwedstrijd werd SP Neede, tevens competitiegenoot, gemakkelijk aan de kant gezet (4-0). Twee ruime overwinningen dus, wat gezien de selectie van de blauw-zwarten niet gek is. Met spelers als Sam Wösting, Xander Molemans en Madueno heeft Zwiggelaar de beschikking over mannen die weten hoe zij een doelpunt moeten maken. Tevens beschikt de club met o.a. de aanwezigheid van Jordi Lever over de nodige ervaring.

Gelukkig heeft Enter een spits die ook redelijk makkelijk het net weet te vinden. Na de huldiging voor zijn 50 doelpunten afgelopen seizoen schoot Van Otten afgelopen donderdag in de bekerwedstrijd tegen Saasveldia wederom twee keer raak. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 3-1 overwinning voor SV Enter. Een duel waarin Enter het overgrote deel van de tijd de overhand had, werd dan ook terecht met een zege afgesloten.

Met twee teams tegenover elkaar die makkelijk weten te scoren belooft het aankomende zondag een aantrekkelijke pot voetbal te worden. Enter hoopt dat er wederom veel supporters, van beide clubs, de weg naar de Krompatte weten te vinden deze zondag. Tot dan!