Enter ontvangt nummer 4 Haarle

Komend weekend staat er opnieuw een topper op het programma in de 4e klasse G. De nummer 2 van de competitie ontvangt de nummer 4: SV Enter tegen SV Haarle. Beide ploegen hebben nog genoeg om voor te vechten in deze laatste fase van de competitie. Na de overwinning van vorige week ligt Enter weer op koers voor directe promotie naar de 3e klasse. Haarle strijdt in de komende zes wedstrijden voor een plek in de nacompetitie. De ploeg van trainer Jordi Willems staat op een tweede plek in de derde periode en heeft daarmee op dit moment de beste papieren voor een plek in de play-offs. Kortom, er staan zondag twee ploegen op het veld die er alles aan zullen doen om de drie punten binnen te slepen.

Na een moeizame periode voor en na de corona-/winterstop heeft Haarle nu een reeks resultaten neergezet. Uit de afgelopen vijf wedstrijden werden maar liefst 13 punten behaald. Deze goede uitslagen betekenen dus ook dat Haarle op een tweede positie in de derde periode staat (weliswaar een plek achter de tegenstander van vandaag). Daar komt bij dat de Haarlenaren, vergeleken met concurrenten SDOL en Heeten, het meest gunstige programma hebben deze periode. Zo blijft er dus een kans dat VV Haarle volgend jaar terug te vinden is in de 3e klasse. Trainer Jordi Willems en zijn selectie zullen ook zeker een stap hogerop ambiëren. Haarle heeft met mannen als Jord Veldkamp en Glenn van Breen spelers in huis die makkelijk scoren en het verschil kunnen maken. Daar komt bij dat Willems, zelf ook pas 26 jaar, de beschikking heeft over een jonge spelersgroep, waar ongetwijfeld nog rek in zit.

Voor Enter geldt eigenlijk hetzelfde. De selectie van trainer Gerard Bos telt veel spelers die de leeftijdsgrens van 24 jaar nog niet gepasseerd zijn. In combinatie met ervaren krachten als René Nijenhuis (35) en Justin Alink (34) heeft Enter daarmee een uitgebalanceerde selectie. Daarbij is dit jaar de aansluiting vanuit de jeugd naar het eerste elftal ook goed. JO19-spelers als Stan Stegeman (18), Jorn Hodes (18), Wout Brinks (17) en Rutger Geels (17) trainen regelmatig mee en hebben al minuten gemaakt in de hoofdmacht. Zelfs JO17-spelers Thomas Roetgering (16) en Guus Lammertink (16) sluiten regelmatig aan op de trainingsavonden en wedstrijddagen. Een zeer positieve ontwikkeling voor een club die aspiraties heeft om uit te komen op een hoger niveau.

Met deze twee jonge ploegen tegenover elkaar zondag belooft het een wedstrijd te worden waar veel energie in zit. In de vorige ontmoeting bestreden beide ploegen elkaar ook al met voetbal in een hoog tempo. Die keer bracht Enter de punten mee naar de Krompatte. Hopelijk lukt het de mannen van Bos het dit keer ook om de punten op de Krompatte te houden. We gaan het zien in deze wedstrijd waar veel op het spel staat!