Verslagen

Enter opnieuw met lege handen

De gifbeker moet schijnbaar helemaal leeg bij de hoofdmacht van SV Enter. Na een gelijk opgaand duel met koploper sv De Lutte stonden de mannen van Gerard Bos afgelopen zondag na ruim 90 minuten weer met lege handen. De wedstrijd werd uiteindelijk beslist door een goal van Jori Oude Elferink, de middenvelder die daarmee de ploeg van zijn oud-trainer Gerard Bos de das om deed. De aanvoerder van De Lutte maakte als toenmalige jeugdspeler van SDC ’12 zijn debuut in het eerste elftal van de Denekampers waarvan Gerard Bos indertijd trainer was. Door de 0-1 nederlaag moet Enter voorlopig pas op de plaats maken als het gaat om een plek in de (sub)top in deze sterke vierde klasse A. Toch blijven de verschillen in de 4e klasse A klein, waardoor met een reeks goede resultaten ook de weg omhoog weer gevonden kan worden.

Direct na de aftrap was al duidelijk dat Enter het opnam tegen een voetballende tegenstander. Het waren dan ook de gasten die het eerste gedeelte van de eerste helft elkaar wat gemakkelijker vonden. In die fase mochten de gastheren van geluk spreken toen een uithaal van een van De Lutte-spelers het houtwerk achter doelman Mike Brinks raakte. Gaandeweg kwam Enter beter in de wedstrijd en ontspon zich voor de aanwezige toeschouwers een onderhoudende wedstrijd. Ondanks een aantal dreigende situaties voor beide doelen, werd er niet gescoord en zochten beide ploegen met een 0-0 stand de warme kleedkamers op.

In de rust blijft Brent Geels achter in de kleedkamer met hamstring klachten. Een extra tegenslag voor Gerard Bos en zijn mannen, aangezien ook basiskrachten Nick Derksen en Jorn Hodes er al niet bij konden zijn door blessureleed. Brent wordt vervangen door Wout Brinks, speler van de JO19-1. Hij neemt naast Tim van Otten de spits positie in, waardoor Collin Oremus een linie zakt. Ondanks deze wisselingen begint Enter sterk aan de tweede helft. De rood-witten dwingen hun tegenstander terug op eigen helft en er worden kansen gecreëerd. Na een klein uur spelen lijkt de thuisploeg zich te belonen voor de goede fase waarin ze op dat moment zitten. Een prima aanval over de linkerkant komt uiteindelijk voor de voeten van Tim van Otten die zijn ploeg met een uithaal op voorsprong zet. Althans dat had zo moeten zijn, ware het niet dat de assistent-scheidsrechter van de gasten zijn vlag de lucht in steekt en de verder prima leidende scheidsrechter van dienst in het vlagsignaal meegaat en tot ontsteltenis van de thuisploeg het doelpunt alsnog afkeurt. Als je dan zoals Enter in de hoek zit waar de klappen vallen zit het dan ook op veel fronten tegen.

Amper bekomen na de zeer discutabele beslissing zoals hiervoor beschreven, moest de thuisploeg de volgende bittere pil slikken. Na een zeer ongelukkig moment in de Enter defensie komt aanvoerder Oude Elferink vrij voor keeper Mark Brinks die vervolgens kansloos is op de inzet van de Lutternaar en brengt zijn ploeg op een 0-1 voorsprong. Wederom een tegenslag voor sv Enter, maar de thuisploeg blijft in een goede afloop geloven. Wederom dringen de rood-witten hun tegenstander terug op eigen helft, maar De Lutte blijft redelijk gemakkelijk overeind. Kleine kansen over en weer, maar doelpunten blijven uit. Ook het inbrengen van de van een langdurige blessure herstelde Bent Wolters en Thijs Kerkhof biedt helaas niet het gewenste resultaat. Eindstand 0-1, de punten worden meegenomen naar De Lutte, de teleurgstelde thuisploeg met lege handen achterlatend.

Een reeks met teleurstellende resultaten en een middenmootpositie op de ranglijst, dat is momenteel de realiteit voor de ambtieuze Enternaren. Toch kan over chagrijn en onvrede in en rondom het eerste elftal niet gesproken worden. Gerard Bos en zijn mannen laten elke wedstrijd zien niet onder te doen voor hun tegenstander, spelen verzorgd voetbal en tonen de bereidheid om voor de punten te vechten. De basis voor een goed vervolg in deze voor Enter na jaren weer nieuwe competitie is er en nu de punten nog.

Komende zondag staat voor Enter een, wederom, lastige wedstrijd op het programma. In en tegen Almelo zullen de Enternaren de minder goede reeks willen doorbreken. Een driepunter zou mede gezien de stand op de ranglijst zeer welkom zijn. Almelo kende een prima start van de competitie met negen punten uit de eerste vier wedstrijden. Daarna bleven de resultaten uit voor de vertrekkende trainer Thijs Houwing en zijn mannen. Daarmee zitten de Almeloers een beetje in hetzelfde schuitje als Enter. Zoals tot dusverre bijna alle wedstrijden in deze klasse zullen beide ploegen ongetwijfeld aan elkaar gewaagd zijn.

Zondag wordt om 14:00 uur afgetrapt op Sportpark Ossenkoppelerhoek. De wedstrijd zal onder leiding staan van arbiter Raaben uit Enschede.