Verslagen

Enter pakt drie punten in Lonneker

Na een teleurstellende nederlaag tegen Overdinkel vorige week revancheert Enter zich keurig in en tegen Lonneker. Over de gehele wedstrijd was Enter tegen de plaatselijke LSV de ploeg die het spel dicteerde en dan ook het meeste aanspraak maakte op de overwinning. Ondanks dat de formatie van trainer Gerard Bos af en toe slordig aan de bal was, creëerde het voldoende kansen en werd er uiteindelijk met ruime cijfers gewonnen.

De eerste helft begon, zoals toch vaker dit seizoen, wat rommelig. Beide elftallen leveren de bal te vaak in bij de tegenpartij en zo worden ook beide ploegen dreigend rondom de zestien van de tegenstander. Pas na een kwartier laat Enter het veldspel zien wat we gewend zijn van de rood-witten. Doormiddel van een van de inschuivende centrale verdedigers  wordt een overtalsituatie op het middenveld gecreëerd en komen de gasten regelmatig in de zestien van LSV. Enter-spits Tim van Otten wordt in de 30e minuut wederom aangespeeld in de 16-meter en door zijn lichaam goed in het duel te zetten kan de LSV-verdediger niks anders dan een overtreding maken. De bal gaat op de stip en het is Mees ten Broeke die de toegewezen strafschop benut en zijn ploeg op voorsprong zet. Na deze treffer blijft het spelbeeld hetzelfde en vergroot Enter vlak voor rust haar voorsprong. De als linksback geposteerde Brent Geels probeert het eens vanaf 30 meter en met een mooie zwabberbal verrast hij de doelman van Lonneker.

Na de rust is het centrale verdediger Rick Kamphuis die na ruim een uur spelen voor de 0-3 zorgt. Na een mooi uitgespeelde aanval, waarbij de assistent-scheidsrechter van LSV terecht wordt genegeerd door de arbiter , is het de opgestoomde Kamphuis die voor de goal verschijnt en de 0-3 binnenschiet. Daarmee lijkt de wedstrijd in de 64e minuut beslist te zijn.

Toch doet Lonneker het laatste kwartier nog wat terug. Na weifelend ingrijpen  van de Enter defensie duikt LSV dan toch op in de zestienmeter van de prima keepende doelman Mike Brinks. Daar maakt aanvoerder Kamphuis een keurige tackle op de bal, maar daar denkt de scheidsrechter van dienst toch anders over. Hij legt de bal op de stip en zo komen de gastheren op 1-3. Na deze tegentreffer lijken de Enternaren wat van slag. De bal wordt niet langer in de ploeg gehouden en er gaat veel fout aan Enterse zijde. LSV dringt daardoor aan, maar creëert weinig echte kansen. Door het slotoffensief wordt achterin wel veel ruimte weggegeven waarmee Enter veel te weinig doet. Te vaak wordt te snel gekozen voor de eindpass. Uiteindelijk is het  invaller en O19-speler Wout Brinks die dankbaar gebruik van de geboden ruimte. Na een snelle uitbraak en een mooie steekpass van Daan Schreijer kapt Brinks twee spelers uit en schiet de 1-4 binnen. Dat is dan ook de eindstand.

Na vier speelrondes blijken de ploegen in de 4e klasse A uiterst gelijkwaardig aan elkaar. Dat maakt dat het gat tussen de nummer 1 en nummer 8 in de competitie slechts 3 punten is. Mede daarom staat Enter na de overwinning op LSV slechts op drie punten achterstand van de koppositie. Daar komt voorlopig ook geen verandering in, komend weekend staat er namelijk een bekerronde op het programma. Enter zal het daarin opnemen tegen kersverse 3e-klasser SV Vasse. Vasse is uitstekend begonnen aan het nieuwe seizoen en is met negen punten uit drie wedstrijden gedeeld koploper in de 3e klasse A. De bekerwedstrijd wordt afgewerkt op donderdag 20 oktober om 20:00 uur op Sportpark ’t Lankamp in Vasse.