Verslagen

Enter pakt drie punten tegen La Première

In een matige wedstrijd wist Enter afgelopen zondag toch gemakkelijk te winnen van hekkensluiter La Première. In de wedstrijd die gewonnen werd met 5-1, kroonde Bent Wolters zich tot Man of the Match door maar liefst drie keer te scoren en een assist af te geven. Een ruime overwinning dus, maar als Enter in balbezit secuurder was geweest had deze uitslag ook een stuk hoger uit kunnen vallen. Ondanks dat het veldspel de wensen over liet, was de vreugde na afloop van de wedstrijd niet minder groot. Door de ruime overwinning staan de Enternaren namelijk gelijk (gedeeld) bovenaan in de derde periode. Het is dus zaak om de reeks met goede resultaten door te trekken en zo mee te blijven doen om een plek in de nacompetitie voor promotie.

Tegen La Première begon het team trainer Bos in dezelfde samenstelling als in de voorgaande twee gewonnen duels. Enige wijziging was het basisdebuut van Wout Brinks. Hij verving de geblesseerde Jorn Hodes. Het eerste gedeelte van het eerste bedrijf was voor de Almeloers. De gasten kwamen verrassend aanvallend uit de startblokken. Tot kansen leidde dit overwicht echter niet en vanaf een minuut of 10 weet Enter het spel over te nemen. Dit resulteert gelijk in de openingstreffer. Doormiddel van een afgemeten voorzet weet Bent Wolters de volledig vrijstaande Tim van Otten te bereiken. Voor een open goal faalt van Otten niet en kopt zo de 1-0 binnen. Enkele minuten later weet Bent Wolters de voorsprong te verdubbelen. Na goed voorbereidend werk van Wout Brinks schiet Wolters de bal bekeken langs de Lap-keeper.

Zo staat Enter na 20 minuten spelen op een 2-0 voorsprong. Vanaf dat moment sluipt er gemakzucht in het spel van de thuisploeg. Veel ballen worden onnodig ingeleverd, het spel is erg statisch en daardoor wordt de ruimte die achter de verdediging van La Première ligt niet goed benut. Desondanks weet ook Lap geen vuist te maken, buiten een schot op de lat kent de Enter defensie een probleemloze middag. Beide teams zoeken de kleedkamer op met een 2-0 stand in het voordeel van de thuisploeg. Ondanks de voorsprong overheerst bij de Enternaren het gevoel dat het in de tweede helft beter moet.

Enter komt dan ook goed uit de kleedkamer. In de 47e minuut is het centrale verdediger Arno Slagers die met een mooie pass Brent Geels weet te bereiken. Geels gaat één op één met de keeper, maar wordt onreglementair naar de grond gewerkt. De scheidsrechter kan niet anders dan de bal op de stip leggen en het is Bent Wolters die deze penalty weet te benutten. Na deze 3-0 blijft Enter aandringen en is het voor La Première zaak om de schade beperkt te houden. Toch is daar tien minuten later toch de 4-0 als Mees ten Broeke een afgeslagen corner binnen weet te schieten. Binnen een uur staat Enter dus op een royale voorsprong.

De gasten weten toch nog wat terug te doen in de tweede helft. Na een vroege voorzet kopt spits Niels Post de bal tegen de arm van de sterk spelende Rick Kamphuis aan. Ondanks de natuurlijke houding van Kamphuis en de geringe afstand tussen beide spelers oordeelt de arbiter dat dit een strafschop moet zijn. Post weet wel raad met dit cadeautje en tekent voor de 4-1. Na deze kleine tegenslag blijft Enter de aanval zoeken. Zo wordt het dan ook snel 5-1 als Bent Wolters een schot/voorzet van Remon Oremus weet binnen te lopen. Wolters voltooit daarmee zijn hattrick en Enter kan uitkijken op een ruime overwinning.

Na de 5-1 blijft Enter aandringen en heeft het pech in de afronding. Zo zijn er kansen voor Bent Wolters, Mees ten Broeke en treft Tim van Otten zowel paal als lat. Gerard Bos zet zijn wissels nog in en zo komen Stan Stegeman, Thomas Roetgering en Luc Render in de ploeg. Ondanks het verse bloed en de vele kansen blijft het bij een 5-1 stand. Na exact 90 minuten fluit scheidsrechter Maarten ten Broek voor het einde van de wedstrijd.

Zo weet Enter weer te winnen en staat het inmiddels definitief in de subtop van de 4e klasse A. Daarnaast zijn de drie punten belangrijk om mee te blijven doen om een plek in de nacompetitie. Wil Enter nog aanspraak maken op een prijs dan zal het de 3e periode binnen moeten slepen. Makkelijk zal dit niet zijn gezien de rood-witten nog enkele lastige wedstrijden op het programma hebben staan. Toch blijven Gerard Bos en zijn spelers vastberaden om dit seizoen nog een prijs te pakken. Volgende week staat de wedstrijd tegen vv Manderveen op het programma. Op sportpark Manderveenseweg wordt volgende week om 14:00 uur afgetrapt.