Verslagen

Enter sluit 2022 positief af

Ons eerste elftal heeft 2022 positief weten af te sluiten door overtuigend te winnen van sv Almelo. In Almelo eindigde het duel uiteindelijk in een 0-4 overwinning voor de Enternaren, maar deze uitslag had ook hoger uit kunnen vallen gezien het spelbeeld. Met deze overwinning in de laatste wedstrijd voor de winterstop doorbreekt Enter de negatieve reeks van 4 wedstrijden zonder overwinning.

Enter startte de wedstrijd met enkele wijzigingen in haar basisopstelling. Door vakanties en blessureleed, ontbraken Jorn Hodes, Nick Derksen, Remon Oremus en Brent Geels in de wedstrijdselectie. Centraal achterin kwam daardoor een plek vrij voor Bas van Schooten en rechts op het middenveld keerde Bent Wolters na lang blessureleed terug in de basis. Ondanks de wijzigingen begint Enter sterk aan de wedstrijd. Het eerste half uur zijn de gasten heer en meester en scoren zij ook de 0-1. Een mooi opgezette aanval over links bereikte linker middenvelder Stan Stegeman die met een scherp aangesneden voorzet clubtopscorer Tim van Otten in stelling brengt die de bal via de keeper in het doel werkt

Ook na de 0-1 in de 14e minuut blijft Enter druk vooruit geven en komt Almelo weinig op de helft van de gasten. Toch weten de mannen van trainer Gerard Bos het veldoverwicht niet nog voor rust om te zetten in doelpunten. Te vaak is de laatste pass of voorzet onnauwkeurig en is Enter slordig in de afronding. Almelo kan daardoor enkele keren dreigend worden in de omschakeling, maar echt gevaarlijk wordt het voor het doel van keeper Mike Brinks van Enter niet in de eerste helft. De ploegen zoeken de kleedkamers op met een 0-1 ruststand.

Na rust blijft Enter doorgaan waar het mee bezig was; druk naar voren uitoefenen en kansen creëren. Nu met meer succes. Doordat Almelo hoger druk probeert te zetten, is er voor Enter meer ruimte achter de verdediging van de gastheren. Arno Slagers maakt hier dankbaar gebruik van door als rechtsback regelmatig op te stomen. Na ruim een uur spelen schiet de rechtsback de bal snoeihard tegen de paal, maar gelukkig is daar spits Tim van Otten nog om de bal in de rebound tegen de touwen te werken, 0-2.  Even later is het weer raak als Bent Wolters na een mooie aanval de bal vanaf punt 16 meter diagonaal in de bovenhoek schiet, 0-3.

Na de 0-3 gaat Almelo nog nadrukkelijker op zoek naar een doelpunt. De ploeg van trainer Thijs Houwing komt ook meer op de helft van Enter, maar wederom blijven echt grote kansen uit. Enter geeft met name op het middenveld weinig ruimte aan de gastheren. Het laatste half uur is Enter gevaarlijk in de omschakeling en krijgt het dan ook enkele honderd procent kansen. Zo weten Tim van Otten en de ingebrachte Thomas Roetgering hun schoten vanaf de zestien meter niet te verzilveren en schiet Collin Oremus een bal in de vijf-meter voorlangs het doel. Uiteindelijk is het rechtsback Arno Slagers die in de 84e minuut met een hard schot in de kruising de 0-4 eindstand op het scorebord zet.

Zo gaat sv Enter met een dik verdiende 0-4 overwinning en bij vlagen prima veldspel en daarmee een goed gevoel de winterstop in. Na de winterstop is KOSC uit Ootmarsum de eerstvolgende tegenstander. Op zondag 5 februari zal om 14:00 uur worden afgetrapt op sportpark ’n Tooslag. In de maand januari spelen de Enternaren nog wel een aantal oefenduels. Nadere info hierover volgt.

Langs deze weg willen de spelers en begeleiding van Enter 1 iedereen die de eerste selectie een warm hart toedraagt alvast hele fijne feestdagen wensen en een voorspoedig 2023!