Enter speelt uitwedstrijd tegen La Premiere

Zondag staat er na een vrij weekend eindelijk weer een competitiewedstrijd op het programma voor Enter 1. De ploeg van trainer Gerard Bos reist dan af naar Almelo voor het treffen met AVC La Premiere. ‘Lap’ staat met 3 punten op een tiende plek in de competitie, al zegt dat voorlopig nog niet zoveel. In de vierde klasse A staan de koploper en voorlaatste plek namelijk op slechts 6 punten van elkaar.

La Premiere kent sinds dit seizoen een nieuwe hoofdtrainer in de persoon van Kare Becker. Becker volgt daarmee de succesvolle Roy Bouck op. Bouck speelde in zijn drie jaar La Premiere constant mee in de bovenste regionen van de 4e klasse A en greep afgelopen seizoen net naast het kampioenschap. In de nacompetitie wisten de Almeloërs niet te winnen van FC Dinxperlo, waardoor het ook dit seizoen in de 4e klasse bivakkeert.

In de afgelopen vier competitiewedstrijden wist La Premiere dus drie punten te behalen. In een thuiswedstrijd werd met 2-1 gewonnen van BVV Borne. ‘Lap’ wist deze overwinning geen goed vervolg te geven en verloor haar laatste competitiewedstrijd met 1-0 van sc Overdinkel. Toch waren de ploegen lange tijd aan elkaar gewaagd en wist Overdinkel pas in de laatste minuten van de wedstrijd het duel te beslissen.

Enter wist haar laatste competitiewedstrijd wel winnend af te sluiten. In Lonneker werd met 1-4 gewonnen van de plaatselijke LSV. Na die overwinning staat Enter met 6 punten op een 7e plaats. Ondanks het vrije weekend speelden de Enternaren wel een doordeweekse bekerwedstrijd. Tegen de hoog geklasseerde 3e klasser SV Vasse werd met dikke cijfers verloren. Ondanks dat sv Enter niet onverdienstelijk speelde, werd het uiteindelijk 6-2 voor Vasse. Met name in de omschakeling waren de gastheren dodelijk effectief.

Ondanks de uitschakeling in de beker kijkt Enter met opgeheven hoofd uit naar de aankomende competitiewedstrijd. Doordat de onderlinge verschillen erg klein zijn, kan Enter na het goede resultaat in Lonneker weer naar boven kijken. Aanstaande zondag kan Enter een nieuwe slag slaan om zich in de subtop van de 4e klasse A te mengen. Dan moet ons vlaggenschip wel eerst weten te winnen van de nummer 2 van vorig seizoen. Een lastige opgave, maar met de juiste inzet zeker niet onmogelijk.

Zondag om 14:00 uur wordt er afgetrapt op sportpark Ossenkoppelerhoek. De wedstrijd staat dan onder leiding van scheidsrechter Bos.