Verslagen

Enter vergeet zichzelf te belonen tegen Overdinkel

De teleurstelling was groot afgelopen zondag na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Besselink. Enter verloor met 1-2 van Sportclub Overdinkel en gezien het spelbeeld was dit volkomen onnodig. De thuisploeg had veruit het meeste balbezit, gaf vooral de tweede helft weinig weg en creëerde de meeste kansen. Toch waren de bezoekers een stuk effectiever. Met enkele scherpe counters kwam Overdinkel de eerste helft voor het doel van sv Enter terecht.

Voor rust was het dan al twee keer raak aan de kant van Overdinkel. Eerst benutte Dion Groener een toch terecht gegeven strafschop, waarna Jesse Schipper vanuit een snelle omschakeling de 1-2 binnenschiet. Enter kwam nog wel eerst op voorsprong doordat Daan Schreijer een afvallende bal vanaf randje zestien meter tegen de touwen werkt. Na de doelpunten in het eerste kwartier heeft de thuisploeg veelal de bal, maar weet het weinig te creëren. Met 1-2 gaan de ploegen de rust in.

Enter komt goed uit de kleedkamer. De ploeg van trainer Gerard Bos is dominant, is aan de bal veel vaster dan in het eerste bedrijf en drukt de bezoekers nog verder terug op eigen helft. Met bij vlagen prima combinatievoetbal wordt de dubbele muur van verdedigers van de gasten dan ook af en toe beslecht. De rood-witten krijgen genoeg kansen, maar verzuimen deze te benutten. Tegen het einde van de wedstrijd wordt zelfs nog een doelpunt afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Na dit moment zet Enter nogmaals aan voor een slotoffensief. Kansen zijn er voor Jorn Hodes, Collin Oremus, Bent Wolters en Tim van Otten, maar ook zij weten de ballen er niet in te krijgen. Met veel kunst- en vliegwerk houden de gasten hun doel schoon. In de blessuretijd krijgt laatste man Rick Kamphuis nog de kans om in te koppen en lijkt zijn ploeg op gelijke hoogte te brengen, maar zijn kopbal is niet zuiver genoeg. Door de gemiste kansen stapt Overdinkel uiteindelijk als winnaar en meest gelukkige van het veld. Eindstand 1-2.

Enter kent tot dusver een lastige start in een voor Enter nieuwe Twentse klasse, erkent ook trainer Gerard Bos: “Vorig jaar wonnen we vaak met twee vingers in de neus, maar dit seizoen gaat het door verschillende redenen lastiger” laat hij weten aan de Tubantia. Toch blijven Bos en zijn spelers nog steeds vertrouwen houden in een ommekeer. Zowel in de thuiswedstrijd tegen de huidige koploper KOSC als tegen Overdinkel weten de Enternaren zich voldoende kansen te creëren maar zit het in de afwerking tot dusverre niet echt mee. Punt van aandacht is wel het aantal tegendoelpunten. Enter wil graag op de helft van de tegenstander spelen en heeft als gevolg daarvan te maken met  op de counter loerende tegenstanders.  Wanneer komende zondag een resultaat wordt, kunnen de Enternaren zich alsnog voegen bij de (sub)top van de 4e klasse A.

Tegenstander aankomende zondag is het uit de derde klasse gedegradeerde LSV uit Lonneker, met twee overwinningen uit drie wedstrijden 6e op de ranglijst. Gisteren won Lonneker uit bij DTC met 0-1, een gestolen overwinning als we de trainer van DTC mogen geloven. “Dit was een wedstrijd die je eens in de drie jaar erbij hebt zitten. We moesten hier misschien wel met 10-1 winnen, maar het was ongelooflijk hoe de bal er telkens niet in ging” vertelt trainer Broekhuis (DTC) aan de Tubantia. Toch schreef LSV gewoon weer 3 punten bij waardoor het nu aansluiting heeft naar de bovenste plekken in de competitie. Het treffen met Lonneker is voor Gerard Bos en zijn mannen opnieuw een lastige en toch cruciale wedstrijd, en dat al vroeg in het seizoen. Een overwinning in en tegen Lonneker betekent dat Enter de aansluiting naar de bovenste plaatsen weer in het vizier heeft.

Aanstaande zondag wordt er om 14:00 afgetrapt op sportpark ’t Spölmink. Wij hopen dat veel Enternaren, zoals gebruikelijk, ons vlaggenschip komen steunen bij deze belangrijke wedstrijd.