Enter verliest van WVV ’34

SV Enter heeft in een aantrekkelijk oefenduel het onderspit moeten delven tegen WVV ’34 uit Hengevelde. De in de top drie van de derde klas bivakkerende ploeg van trainer Roy Workel trok met 4-2 aan het langste eind.

Op het druilerige sportpark Krompatte werd de thuisploeg in de eerste tien minuten gelijk met de neus op de feiten gedrukt. De doorgaans zo solide verdediging van de Enternaren was in die fase twee keer onoplettend hetgeen resulteerde in een 0-2 achterstand. Het herstel bij Enter diende zich echter snel aan. Eerst was het middenvelder Brent Geels die een prima aanval beheerst afrondde en op slag van rust was het de onderuit gehaalde spits Tim van Otten die de toegekende strafschop zelf verzilverde. Ondanks een aantal kansen over en weer werd er in het eerste gedeelte niet meer gescoord.

Na de hervatting waren het de gasten die het spel steeds meer naar zich toetrokken. Enter kwam niet meer echt toe aan het spel dat het in de eerste helft kon brengen en moest toezien dat WVV uitliep naar een verdiende 4-2 overwinning. Het laatste doelpunt werd in de slotfase gescoord uit een terecht gegeven strafschop.

Ondanks de nederlaag kan Enter terugzien op een geslaagde oefenwedstrijd tegen een tegenstander die zich dit seizoen tot doel heeft gesteld mee te willen doen om promotie naar de tweede klasse. Voor de thuisploeg zaak om lering uit deze wedstrijd  te trekken en het goede gevoel van de laatste weken ook na de hopelijk korte corona-/winterstop vast te houden.

Een woord van dank is nog op zijn plaats richting de mensen die de livestream van deze wedstrijd hebben verzorgd. Een prima service voor degenen die om de bekende redenen helaas niet konden worden toegelaten tot het sportpark maar de verrichtingen van hun club toch konden aanschouwen. Chapeau!

Het is nog onzeker wanneer de herstart van de competitie zal plaatsvinden. Zodra hierover meer bekend is zal dit via de geëigende kanalen worden gecommuniceerd.