Enter verslikt zich in Sportlust Vroomshoop

Na de nederlaag op UD Weerselo afgelopen week wederom een teleurstellend resultaat voor Enter 1. In een wedstrijd waarin het doelpunten regende, werd het uiteindelijk 4-4. Aan Vroomshoopse zijde was spits Dennis Jozic de gevierde man, hij scoorde alle vier de doelpunten voor de uitploeg. Enter liet met vlagen zien goed te kunnen voetballen en creëerde daardoor verschillende mooie aanvallen. Toch was de ploeg ook deze week té slordig wanneer het de bal had. Daardoor kon Sportlust verscheidene keren in de omschakeling voor het doel van keeper Mike Brinks verschijnen en was het ook dodelijk effectief in de afronding.

Enter begon voortvarend aan de eerste helft. Binnen zeven minuten lag de bal al in het Vroomshoopse doel. Na een balverovering op het middenveld werd Tim van Otten één op één met de keeper gezet. Van Otten bewaart het overzicht en legt de bal breed op Jorn Hodes, die de 1-0 op het scorebord zet. Met de voorsprong hoopt Enter vrijuit te kunnen voetballen, maar dat loopt anders. Enter heeft maar al te veel moeite met de vijfmans achterhoede van de bezoekers en krijgt niet goed druk op de bal. Daardoor worden de spitsen van Vroomshoop regelmatig in stelling gebracht en ook met succes…

Na 25 minuten laat Dennis Jozic zich voor het eerst gelden. Met een mooi schot van afstand brengt hij Sportlust op gelijke hoogte. Tien minuten later wordt ook de 2-1 gemaakt. Aan de zijlijn vlagt de grensrechter van Vroomshoop voor een ingooi van Enter. Echter negeert de arbiter van dienst niet voor het laatst deze wedstrijd dit signaal en hier profiteert de uitploeg van. Met een snelle inworp komt Vroomshoop in een overtal voor de goal van Enter. Via een slimme combinatie met Toon van Dam, komt Jozic in scoringspositie en rondt ook koelbloedig af. Tot overmaat van ramp voor de thuisploeg  wordt het vlak voor rust ook nog 3-1 na opnieuw knullig balverlies aan Enterse zijde. Wederom is het Van Dam die Jozic één op één met keeper Mike Brinks zet. Ook wederom faalt Jozic niet en wordt er gerust met 1-3 op het scorebord.

In de rust moet het gedonderd hebben aan Enterse zijde, want de ploeg van Gerard Bos komt anders uit de kleedkamer. Binnen een minuut scoort Enter namelijk de aansluitingstreffer na een vlot lopende aanval. Uiteindelijk is het Mees ten Broeke die Jorn Hodes bereikt in de zestien meter van Vroomshoop en wederom rondt Hodes succesvol af. Het vertrouwen bij Enter lijkt daardoor terug en snel worden ook de 3-3 en 4-3 gemaakt. Het is Tim van Otten die Enter met twee prachtgoals op voorsprong brengt. De eerste goal is een slalom door de defensie van Sportlust en de 4-3 schiet de Enterse topscorer met links in de verre kruising.

Met de voorsprong op zak en het teruggewonnen vertrouwen lijkt Enter de wedstrijd uit te kunnen voetballen. Toch is het spits Dennis Jozic die daar met hulp scheidsrechter een stokje voor weet te steken. Wanneer de aanvaller weer eens voor het doel van Mike Brinks verschijnt, controleert hij de bal met zijn arm, om zo goed af te kunnen drukken. Tot ieders verbazing  wuift scheidsrechter Beunk uit Lichtenvoorde dit weg, waardoor Jozic voor zijn 4e doelpunt van de middag kan tekenen. Een domper voor de Enternaren die tot de gelijkmaker in de tweede helft goed voetbal laten zien.

Na de gelijkmaker gaat Enter wederom op zoek naar de overwinning. De rood-witten dringen aan en krijgen ook kansen, maar zonder succes. In de omschakeling is Vroomshoop nog een keer gevaarlijk, maar gelukkig weet Arno Slagers deze poging te keren. Wanneer Enter in de blessuretijd de aanval blijft zoeken, gaan de gedachten terug naar de ontmoeting op de Krompatte vorig seizoen, waarbij Arno Slagers in de blessuretijd de 5-4 scoorde. Ditmaal was daar echter Lars Gritter die met een prachtige save wist te voorkomen dat dit scenario zich herhaalde. Gritter haalt een laatste poging van Jorn Hodes uit de kruising, waardoor de wedstrijd in een 4-4 eindstand eindigt.

Een gelijkspel waarmee Enter weinig opschiet en ook een plek daalt op de ranglijst. Met 13 punten staat het nu op een 7e plek, 5 punten achter koploper UD Weerselo. Tot aan de winterstop staan er nog drie lastige wedstrijden op het programma. Enter treft namelijk nog nummer 8 SV Almelo, nummer 3 SV De Lutte en aanstaande zondag nummer 2 van de 4e klasse A DTC ’07. Promovendus DTC ’07 is dus uitstekend begonnen aan hun eerste seizoen in de 4e klasse. Toch werd afgelopen zondag verloren met 3-1 van Sportclub Overdinkel. Zowel Enter als DTC zal komend weekend dus willen winnen, om niet verder achter te raken op de bovenste plekken. In Tillige fluit scheidsrechter Tousain zondag om 14:00 uur voor het eerst. Ondanks de verre rit hoopt sv Enter dat veel Enternaren het vlaggenschip komen steunen bij deze lastige uitwedstrijd.