Enter voor laatste bekerwedstrijd naar Neede

Afgelopen zondag wist Enter ook haar tweede bekerwedstrijd winnend af te sluiten. De Tubanters werden met een 4-0 nederlaag terug naar Enschede gestuurd en gezien het spelbeeld was dit meer dan verdiend.  Met verzorgd voetbal en veel lopende mensen op het middenveld creëerde de thuisploeg veel kansen, maar door een wel erg actieve grensrechter of een slordige eindpass werd slechts 4 keer het net gevonden door de Enternaren.

Met 6 punten op zak reist sv Enter dus dinsdag 20 september af naar Sportclub Neede. Deze wedstrijd stond gepland voor komende zondag maar in verband met de Enterse dagen en de medewerking van Sportclub Neede treffen beide ploegen elkaar twee dagen later. Neede kent een minder succesvolle bekercampagne. Met twee nederlagen en nul doelpunten voor staat de ploeg van trainer Collin Stokkers onderaan in de bekerpoule. Gisteren verloor de ploeg met 0-2 van Saasveldia, terwijl eerder De Tubanters met 4-0 te sterk waren voor de Needenaren.

Sportclub Neede wacht dus nog op de eerste bekeroverwinning van dit voetbalseizoen. Afgelopen seizoen vocht Neede (met succes) voor lijfsbehoud in de 4e klasse B. Sindsdien is er wel het een en ander veranderd bij de club uit Berkelland. Zo ruilde het oude trainersduo bestaande uit Maarten te Velthuis en Nick van der Luyt Neede in voor VIOS Beltrum. Door deze mutatie werd plek vrijgemaakt voor oud-speler en tevens aanvoerder Collin Stokkers om terug te keren op het oude nest als hoofdtrainer. Naast de trainerswissel hebben ook binnen de selectie enkele wijzigingen plaatsgevonden. Basiskrachten Jesse Meeringa en Max Huisman verlieten de selectie en kozen ervoor om op een lager niveau uit te komen dit seizoen. Neefjes Max en Tom Leferink bewandelden de omgekeerde weg en keren dit seizoen terug in de hoofdmacht.

Volgende week dinsdag zal Enter het dus opnemen tegen deze 4e klasser uit de Achterhoek. Gerard Bos en zijn mannen hebben een punt nodig om verzekerd te zijn van een plek in de volgende bekerronde. Tevens zal Enter met een goed gevoel aan de competitie willen beginnen die de zondag na Neede op het programma staat. Alle reden dus voor de Enternaren om ook tegen Sportclub Neede weer een goed resultaat neer te zetten. Op sportpark ’t Haantje in Neede wordt om 20:00 afgetrapt.