Enter wil valse start rechtzetten tegen Borne

Het was een domper afgelopen zondag toen sv Enter na 90 minuten met lege handen stond in de wedstrijd tegen KOSC. De thuisploeg had de grotere kansen, raakte drie keer de lat en miste een penalty. Helaas voor Enter waren de mannen uit Ootmarsum een stuk effectiever en wisten op bepalende momenten tweemaal uit een corner te scoren. Toch mag ook geconstateerd worden dat Enternaar Rob Roelofs zijn mannen goed had voorbereid op het treffen met zijn oude club. De zwart-witten stonden goed gegroepeerd, gaven weinig ruimte weg en wisten daarmee grote delen van de wedstrijd de aanval van Enter te ontmantelen.

De 0-2 nederlaag tegen KOSC is een tegenvaller, maar betekent nog niet dat Enter haar ambities om bovenin mee te draaien kan vergeten. Komende zondag krijgt de ploeg van trainer Gerard Bos een mogelijkheid om zich te herpakken. Het neemt het dan in een uitwedstrijd op tegen BVV Borne. Ook Borne verloor haar eerste competitiewedstrijd. Sportclub Overdinkel was op eigen grond met 2-0 te sterk voor de ploeg die na 3 jaar in de derde klasse te hebben gespeeld dit seizoen terugkeert in de 4e klasse A. Toch was het in Overdinkel nog lang spannend en werd het duel pas in de 90e minuut beslist door een late treffer van de thuisploeg. Aan de kant van Overdinkel waren het invallers Hagmolen of ten Have en Weggen die uiteindelijk het verschil maakten.

Door de nederlagen staan zowel Enter als Borne met 0 punten in de onderste regionen van de 4e klasse A. Beide ploegen zullen daar maar al te graag verandering in willen brengen aanstaande zondag. Voor Enter is te hopen dat niet dezelfde uitslag op het scorebord staat als de laatste keer dat de elftallen elkaar in competitieverband troffen. In het seizoen 2016/2017 werd het namelijk 2-0 voor Borne. Aanvaller Sven Pieterson was toen degene die in de 90e minuut de 2-0 binnenschoot en daarmee de wedstrijd besliste. Aanstaande zondag staat hij weer op het veld als aanvoerder van de Melbuuln. In Borne op sportpark ’t Wooldrik wordt om 14:00 afgetrapt en zullen de twee extra gemotiveerde ploegen het tegen elkaar opnemen.