Enterse beloften behalen halve finale Beltona beloftencompetitie

Afgelopen zaterdag is het onze oudste jeugd gelukt om de halve finale van de Beltona beloftencompetitie te halen. Daarmee behoren onze beloften tot de beste vier o21-teams van heel district Oost. Met deze vierde plek wist Enter onder andere verenigingen als HHC Hardenberg, DOS Kampen, Sparta Enschede en Achilles ’12 onder zich te houden. Een heel knappe prestatie van de selectie en staf, die terug kunnen kijken op een zeer geslaagd toernooi.

Enter plaatste zich eerder voor de finaledag door eerste te worden in een poule met Wilhelminaschool, Victoria ’28 en FC Eibergen. Op de finaledag, afgelopen zaterdag 17 juni, streden de 10 poulewinnaars met de zes beste nummers twee om de titel. Enter werd ingedeeld in een poule met Sparta Enschede, Quick ’20 en DETO. Door overwinningen op Sparta Enschede (2-1) en DETO (5-1) eindigde Enter op een verdienstelijke tweede plek en mocht het door naar de kwartfinale. (Van Quick ’20 werd met 0-2 verloren)

In de kwartfinale troffen de Enternaren Vroomshoopse Boys. De Boys hadden in hun poulefase afgerekend met Achilles ’12, HHC Hardenberg en DVC Dedemsvaart. Een geduchte tegenstander dus. Na 25 minuten spelen stond het nog steeds 0-0, waardoor een strafschoppenreeks uit moest maken wie door mocht naar de halve finale. Keeper Guus Lammertink onderscheidde zich gelijk door de eerste penalty van Vroomshoop te stoppen en de Enterse penaltynemers faalden niet. Daardoor was de halve finale een feit.

In de halve finale nam de ploeg van Marcel Gierkink en Patrick Rensen het op tegen SC Hoevelaken. De reeds gespeelde 100 minuten begon langzamerhand zijn tol te eisen. In een gelijk opgaande wedstrijd trok Enter uiteindelijk aan het kortste eind. Hoevelaken, uiteindelijk winnaar van het toernooi, won met 1-0 en Enter was veroordeeld tot de troostfinale. Deze troostfinale werd verloren van SC Lunteren, waardoor onze beloftes op een vierde plek eindigden.

Ondanks dat de laatste twee wedstrijden verloren gingen, kan met trots worden teruggekeken op deze vierde plek in de Beltona beloftencompetitie. Een competitie waar in totaal 40 teams uit heel oost-Nederland aan meededen. “Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst” laten we ons als sv Enter daaraan vastklampen.