Enterse derby live te bekijken

Aanstaande zaterdag staan SV Enter JO15-1 en Enter Vooruit JO15-1 tegenover elkaar. Door de geldende coronamaatregelen is deze derby voor supporters helaas niet fysiek bij te wonen. Echter zorgt SV Enter via een livestream ervoor, dat dit affiche toch voor iedereen te aanschouwen is.

De jongens van SV Enter JO15-1 weten tot nog toe niet te overtuigen in de 2e klasse en staan op een tiende plek. Uit zeven wedstrijden werden zeven punten gehaald, daar zaten twee overwinningen bij op SVVN en SVZW. Ondanks dat het team elke wedstrijd zeker niet onder doet voor haar tegenstander, weten de Enternaren dit vaak niet om te zetten in een overwinning. Trainers Tim van Otten en Mees ten Broeke zijn desondanks niet ontevreden over het veldspel wat hun team laat zien. Volgens het duo zit er een stijgende lijn in het spel van het team, maar geeft het team nog te makkelijk doelpunten weg.

Dorpsgenoot Enter Vooruit staat een stukje hoger op de ranglijst en speelt zelfs mee om de hoofdprijs. Na zeven wedstrijden heeft de ploeg van trainer Luuk Nijland dertien punten en staan derde achter favorieten GFC en Borne. Deze hoge klassering heeft het team mede te danken aan haar effectiviteit voor de goal. De zwart-witten hebben met 29 doelpunten namelijk de meeste goals voor in de competitie.

Het verschil op de ranglijst hoeft echter niet te betekenen dat SV Enter kansloos is tegen haar rivaal. In de voorbereiding wist SV Enter namelijk met 3-1 te winnen van Enter Vooruit. Kortom, het beloofd een spannende derby te worden die garant staat voor veel doelpunten.

Om 12:45 wordt er voor het eerst afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Wouter ten Berge. De livestream is te vinden op het Youtube-kanaal van SV Enter.