ESF mag deel sportpark Krompatte verkopen

Het college van burgemeester en wethouders heeft de Enterse Sportfederatie (ESF) toestemming verleend twee voetbalvelden op sportpark Krompatte te verkopen aan Wolters Kunststoffen BV. Het bedrijf, dat naast het sportpark ligt, heeft dringend behoefte aan extra grond vanwege groei en uitbreiding van de productiecapaciteit.

De toestemming van het college voor de verkoop is nodig omdat de sportvelden in het verleden zijn gefinancierd met leningen, verstrekt door de gemeente.

ESF gaat de opbrengst van ruim 1 miljoen euro onder meer investeren in een vernieuwing van het sportpark Krompatte. Daarnaast heeft de sportfederatie nog meer wensen: aankoop van een evenemententerrein voor de Enterse Motorclub, vervanging van het kunstgras op sportpark De Werf en de ondergrond van de tennisbanen en diverse aanpassingen aan sporthal de Zomp.

Het college stelt als voorwaarde voor de verkoop van de grond dat de ESF ook geld reserveert voor de kosten van asbestsanering op sportpark De Werf. Of ze deze kosten moet betalen, staat nog niet vast: de gemeente en ESF laten dit samen juridisch uitzoeken.

Bron: Entersnieuws