Gebruik maken van sportpark Krompatte buiten trainingen en wedstrijden

Inleiding

Het komt steeds vaker voor dat er grote groepen jongeren, die niet uit Enter komen en geen lid van sv Enter zijn, voetballen en rondhangen op sportpark Krompatte. De jongeren, voornamelijk afkomstig uit Rijssen, mogen bij hun eigen vereniging buiten de reguliere trainingen en wedstrijden niet voetballen. De Rijssense voetbalverenigingen hebben dit op last van de Gemeente Rijssen-Holten een aantal jaren geleden besloten. De groepen jongeren hebben in de afgelopen periode meermaals voor overlast gezorgd en ook zijn er enkele incidenten geweest waarbij vrijwilligers van sv Enter betrokken waren. Het moge duidelijk zijn dat wij dit niet accepteren. Binnen het bestuur van sv Enter is deze problematiek besproken en hieronder leest u onder welke voorwaarden en spelregels gebruik gemaakt mag worden van sportpark Krompatte buiten de reguliere trainingen en wedstrijden.

Spelregels

Bij sv Enter mag er door de week volop gevoetbald worden door leden van sv Enter, we stimuleren dit, sporten is immers gezond. Het is ook toegestaan om enkele introducees mee te nemen die geen lid zijn. Het is niet toegestaan voor groepen buiten Enter om op de velden van Krompatte te voetballen. Om een en ander in goede banen te leiden en overlast te voorkomen hebben we een aantal spelregels opgesteld:

1. Het sportpark mag buiten trainingen en wedstrijden alleen door leden van sv Enter gebruikt worden
  2. Rondhangen op ons sportpark is niet toegestaan, je komt alleen naar Krompatte om te voetballen
  3. Voetballen mag alleen op het trainingsveld achter de tribune en dus niet op het hoofdveld
  4. Fietsen worden geparkeerd op de daarvoor bestemde plaats (entree) en niet langs of op het veld
  5. Na 21:30 uur wordt er niet meer gevoetbald en zorgen we ervoor dat we alles netjes en opgeruimd achter laten

Tot slot

Als we constateren dat voorgaande regels niet nageleefd worden, dan zijn we genoodzaakt om passende maatregelen te treffen om er zodoende voor te zorgen dat er geen overlast ontstaat op ons sportpark buiten trainingen en wedstrijden.

Het bestuur van sv Enter.