Geen punten voor Enter in eerste thuiswedstrijd

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen heeft Enter geen punten opgeleverd. In een gelijk opgaande wedstrijd tegen KOSC uit Ootmarsum stonden de Enternaren na 90 minuten met lege handen. Ondanks een vroege voorsprong keek Enter in de rust tegen een 1-3 achterstand aan. In de tweede helft had de thuisploeg voldoende mogelijkheden om op gelijke hoogte te komen, maar verzuimde deze mogelijkheden te benutten. Aan de andere kant behoedde Mike Brinks zijn ploeg nog enkele keren voor een vierde tegendoelpunt. Al met al kan geconstateerd worden dat Enter deze zondag gewoon niet goed genoeg was om een overwinning binnen te halen.

Op deze “Super Sunday” beginnen de Enternaren voortvarend aan de wedstrijd. De thuisploeg heeft de bal, dringt de tegenstander terug op eigen helft en krijgt binnen korte tijd al twee corners. Nadat de tweede corner in de voeten belandt van Brent Geels, weet hij met een afgemeten voorzet Remon Oremus te bedienen. Oremus zet zijn hoofd tegen de bal en kopt op zeer knappe wijze binnen. Zo staat Enter binnen vijf minuten op een 1-0 voorsprong. Lang kan er niet genoten worden van de voorsprong. Zo krijgt KOSC in de 10e minuut een strafschop, waar aanvoerder Fabian Harperink wel raad mee weet. Stand 1-1.

Met de 1-1 op het scorebord gaan beide ploegen op zoek naar een voorsprong. Over en weer zijn er mogelijkheden, zonder dat er echt grote kansen ontstaan. Tot aan de 20e minuut, wanneer de linksback van de uitploeg te veel ruimte wordt gegund. Met een indraaiende voorzet bereikt hij de vrijstaande Thomas Brons in de Enterse zestienmeter. Brons zet zijn voet tegen de bal en schiet de 1-2 binnen. Niet veel later wordt het ook 1-3 als een hoekschop van KOSC niet goed wordt weggewerkt. Zo belandt deze afgezwaaide voorzet alsnog voor de voeten van KOSC-speler Thijs Hulskotte. Hulskotte bedenkt zich niet en schiet de bal hard tegen de touwen. Stand 1-3.

De thuisploeg lijkt wat te moeten bekomen van de twee vlot achter elkaar gevallen tegendoelpunten, want het tempo gaat omlaag en het wordt slordiger in de passing. Toch weten de rood-witten zich te herpakken en creëert het in de laatste tien minuten van de eerste helft nog twee 100% kansen. Eerst is het Tim van Otten die een perfecte voorzet van Joost Olthof net niet weet binnen te werken. Later gaat diezelfde Joost Olthof één op één met keeper Ralph Muller. Muller keept een puike wedstrijd en weet ook de inzet van Olthof te keren. Zo zoeken beide ploegen met een 1-3 ruststand de kleedkamers op.

Direct na de rust golft het spel op en neer. Beide ploegen creëren kansen, maar keepers Brinks en Muller behoeden hun ploegen voor een tegendoelpunt. Daarnaast appelleren beide ploegen voor een penalty. Scheidsrechter Besselink wuift beide situaties weg. Toch kan diezelfde Besselink niets anders dan de Enternaren een penalty toekennen wanneer Tim van Otten in het strafschopgebied overduidelijk onderuit wordt gehaald door Floran Oude Klieverink. Een uitgelezen mogelijkheid voor de thuisploeg om de aansluitingstreffer te maken. Helaas voor Enter schiet Mees ten Broeke niet al te overtuigend de bal in de hoek waar ook keeper Ralph Muller heen duikt. Hij keert de strafschop en houdt daarmee KOSC wederom op een 1-3 voorsprong.

Na de gemiste strafschop blijft Enter op zoek naar de aansluitingstreffer, maar tot echt grote kansen komt het niet meer. Na 90 minuten en wat blessuretijd besluit arbiter Besselink dat het mooi is geweest en fluit af. Zo staat Enter na twee competitiewedstrijden nog steeds met 0 punten. Daarmee is het niet de seizoenstart waar trainer Jalving en zijn ploeg op hadden gehoopt. Toch weten zij ook dat KOSC en UD Weerselo niet de minste ploegen zijn uit de competitie en is gebleken dat Enter zich voetballend prima kan meten aan deze teams.

Opstelling: Mike Brinks, Brent Geels, Arno Slagers, Job Kuipers (’72 Nick Derksen), Remon Oremus (’80 Bas van Otten), Rick Kamphuis, Bent Wolters, Mees ten Broeke, Joost Olthof, Tim van Otten, Thomas Roetgering (’65 Wout Brinks)