Geslaagde Informatieavond

Slijterijen, horecagelegenheden en sportkantines scoren nog niet optimaal

Supermarkten, horecagelegenheden, slijterijen en sportkantines in de gemeente Wierden houden zich tegenwoordig een stuk beter aan de alcoholvoorschriften. Dat is gebleken uit een onderzoek dat de gemeente Wierden in oktober heeft gedaan. De gemeente zette onder meer mysteryguests in om te controleren of minderjarigen wel of geen alcoholhoudende drank mee krijgen.
Medewerkers van alle supermarkten vroegen de bezoekers keurig om hun identiteitsbewijs en verkochten geen alcohol als de leeftijd te laag bleek. Slijterijen, horecagelegenheden en sportkantines scoorden iets minder goed. In een kwart van de gevallen verkochten ze de testpersonen toch wel alcoholhoudende drank. Ondanks enkele slippertjes is het resultaat wel vele malen beter dan vorig jaar. Toen wisten de mysteryguests in vier van de vijf gevallen gewoon drank te bemachtigen.

Een van de goed scorende deelnemers is voetbalclub SV Enter. Die club hield gisteravond in samenwerking met onder meer De Welle en de Stichting Jeugd en Alcohol een informatiebijeenkomst over verantwoord alcoholgebruik binnen sportverenigingen en handhaving van de leeftijdsgrens van achttien jaar. Onder anderen kinderarts Nico van der Lely was gisteren in de kantine van de vereniging aanwezig zijn licht over de materie te laten schijnen.

Bron: TcTubantia

Door onze goede score werd ons deze taart aangeboden door burgemeester Robben.

WhatsApp Image 2016-10-31 at 22.10.37