Goed begin 2023 voor Enter 1

Enter 1 heeft een keurige voorbereiding achter de rug. De mannen van Gerard Bos werkten vier oefenwedstrijden af, welke allemaal eindigden in een overwinning voor de rood-witten. Daarnaast ziet Bos in aanloop naar de eerste competitiewedstrijd op 5 februari zijn selectie steeds completer worden.

Voor de winterstop kwakkelde de selectie van Enter met blessures, maar op weg naar de tweede seizoenshelft raakt deze geleidelijk weer fit. Ervaren kracht Bent Wolters speelde, na twee seizoenen blessureleed, vorige week weer een volledige wedstrijd. Ook Jorn Hodes die lang last had van een hamstring blessure lijkt volledig herstelt. Nick Derksen, die al langer last had van zijn lies, keerde afgelopen dinsdag weer terug op het trainingsveld. Ten slotte vallen de in de voorbereiding opgelopen blessures van Collin Oremus, Tim van Otten en Stan Stegeman mee, waardoor ook zij fit genoeg zijn om weer volledig mee te trainen.

Bijzonder mooi om te zien is ook hoe Bas van Otten, herstellende van zijn tweede kruisband operatie, weer aansluit op trainingsavonden. Iedereen hoopt dat ook hij snel weer zijn minuten kan gaan maken in het rood-wit. De enige tegenvaller voor trainer Gerard Bos is dat middenvelder Daan Schreijer afgelopen dinsdag uitviel met een knieblessure. Hopelijk valt deze blessure mee en kan ook Daan snel weer aansluiten bij de wedstrijdselectie.

Naast zijn fitte selectie zal Bos ook goed gestemd zijn door de geboekte resultaten de afgelopen maand. In de oefenwedstrijden tegen SV Vasse (2-1), SV Losser (4-2), SV Rijssen (1-3) en VV Reünie (2-1) morste Enter geen enkel punt. De overwinningen gingen daarnaast ook nog eens gepaard met bij vlagen verzorgd voetbal. Al met al kan Enter 1 dus terugkijken op een geslaagde voorbereiding.

Toch zijn behaalde successen uit het verleden geen garantie voor de toekomst. Dat bleek ook een half jaar geleden, toen Enter na een succesvolle voorbereiding in de eerste competitiewedstrijd aantrad tegen KOSC. Tegen de ploeg van oud-trainer Rob Roelofs incasseerde Enter gelijk de eerste nederlaag van de competitie. Ondanks dat Enter het grootste gedeelte van de wedstrijd bovenliggend was en bij een 0-1 achterstand zelfs een strafschop miste, wist KOSC via twee standaardsituaties het verschil te maken. Eindstand 0-2.

Nu, een half jaar later, treedt Enter na een succesvolle voorbereiding wederom aan tegen KOSC uit Ootmarsum. KOSC, dat eveneens een goede voorbereiding achter de rug heeft met een gelijkspel tegen tweedeklasser SDC en overwinningen op Berghuizen (1-0) en Rood Zwart (0-3), staat momenteel 4e op de ranglijst. De club uit Ootmarsum doet met slechts 4 punten achterstand op koplopers DTC en De Lutte nog volop mee in de race om het kampioenschap.

Voor Enter is de wedstrijd tegen KOSC een mooi moment om te laten zien dat het tot de betere ploegen in de 4e klasse A behoort. Bij een goed resultaat tegen KOSC kan Enter zich weer voegen tot de subtop van de competitie. Alle reden voor een mooie pot voetbal met twee teams die er alles aan zullen doen om de overwinning binnen te slepen. Zondag wordt er om 14:00 uur afgetrapt op sportpark ’n Tooslag in Ootmarsum. Arbiter is Arno Reusink uit Holten.