Goed spelend Enter wint met ruime cijfers van Saasveldia

Het was met name de eerste helft genieten afgelopen zondag op sportpark Krompatte. SV Enter stuurde tegenstander Saasveldia  bij vlagen van het kastje naar de muur. Een ruime overwinning kon dan ook niet uitblijven en uiteindelijk bleef de stand steken op een 4-1 overwinning voor de Enternaren. Met de behaalde drie punten doet Enter goede zaken op de ranglijst. Zo klom het van de 10e naar de 5e plek, met slechts twee punten achterstand op koploper Fleringen.

Het zag er in eerste instantie niet naar uit dat Enter een makkelijke middag tegemoet zou gaan. Binnen twee minuten keken de gastheren al tegen een achterstand aan. Na een afgeslagen hoekschop komt de bal voor Stijn Reimert terecht. Reimert besluit de bal met een hoge snelheid laag voor het doel te spelen. Via een Enter-been belandt deze pegel uiteindelijk in het doel. De thuisploeg is niet van slag door de vroege tegentreffer. In tegendeel, Enter neemt het initiatief en creëert in het eerste kwartier drie grote kansen om op gelijke hoogte te komen. Thomas Roetgering, Bent Wolters en Mees ten Broeke zijn dichtbij een doelpunt.

In de 22e minuut is het wel raak voor de Enternaren. Door een goede kantwissel van Brent Geels wordt Bas van Otten bereikt, die Thomas Roetgering in stelling brengt. Roetgering draait goed weg bij zijn tegenstander, bewaart het overzicht en schiet beheerst de 1-1 binnen. Na de gelijkmaker blijft Enter het spel dicteren. De ploeg van Jalving speelt in een hoog tempo en weet bij balverlies goed druk op de tegenstander te houden, waardoor Saasveldia amper van de eigen helft af komt. Het lijkt dan ook wachten op een voorsprong voor de thuisploeg.

Die komt er. In de 32e minuut is het wederom Thomas Roetgering die, na een mooie combinatie in de 16-meter met Tim van Otten, Enter op een 2-1 voorsprong schiet. In de 41e minuut een opmerkelijk moment. Na een lage voorzet van Bent Wolters lijkt Job Kuipers de 3-1 binnen te tikken, wanneer Saasveld-keeper Maarten Oosterik de bal niet weet te klemmen. Arbiter Jansen ziet echter een overtreding gemaakt worden en keurt het doelpunt af. Op wie de overtreding begaan is, is nog steeds onduidelijk. Toch komt de 3-1 alsnog op het scorebord. Na een razendsnelle omschakeling krijgt Tim van Otten de bal voor zijn voeten op de rand van de zestienmeter. Van Otten houdt het hoofd koel en besluit met een fabelachtige stift keeper Oosterik te verschalken. Met dit wonderschone doelpunt en een 3-1 voorsprong zoeken de Enternaren de kleedkamer op.

De tweede helft is iets rommeliger, maar Enter blijft de bovenliggende partij. De thuisploeg speelt verscheidende keren onder de druk van Saasveldia uit en krijgt kansen. In de 62e minuut krijgt Joost Olthof een opgelegde kans om de 4-1 binnen te schieten. Helaas gaat zijn inzet langs de verkeerde kant van de paal. Ook in de 71e minuut lijkt Enter op voorsprong te komen wanneer een schot van Brent Geels van richting wordt veranderd door de ingevallen Remon Oremus en in het doel belandt. Helaas voor de Enternaren staat Oremus op het moment van schieten buitenspel, waardoor het feest niet doorgaat.

In de 75e minuut beslist uiteindelijk Tim van Otten de wedstrijd door wel de 4-1 te maken. Na een mooie crosspass van Brent Geels komt van Otten oog in oog met keeper Oosterik te staan. Van Otten omspeelt zijn enige directe tegenstander en schiet vervolgens de 4-1 voor een leeg goal binnen. In het laatste kwartier komt Enter niet meer in de problemen en zo eindigt de wedstrijd in een 4-1 overwinning voor de rood-witten.  Een mooie overwinning die gepaard ging met bij vlagen uitstekend veldspel. Nu is het zaak voor Jalving en zijn mannen deze lijn door te trekken en resultaat te blijven halen. Volgende week staat de wedstrijd tegen hekkensluiter Lettele op het programma.

Opstelling: Mike Brinks, Brent Geels, Arno Slagers, Job Kuipers, Bas van Otten, Rick Kamphuis, Bent Wolters (’65 Nick Derksen), Mees ten Broeke, Joost Olthof (’75 Remon Oremus), Thomas Roetgering, Tim van Otten (’87 Jorn Hodes)