Het SV Enter Kick-off Tournament 2021 – Seizoensopening!

We staan aan de vooravond van een nieuw voetbalseizoen. Komend seizoen zal veelal in het kader staan van het 100-jarig jubileum van onze SV. Verschillende acitiviteiten worden inmiddels op touw gezet om er zo voor te zorgen dat dit muilpaal niet zonder slag of stoot voorbij gaat.

Zo hebben we het seizoen voor de seniorenteams afgelopen zondag geopend met een heus mixtoernooi op een spikplinter nieuwe grasmat. Onder het motto: Terugge noar de Krompatte konden leden Vanaf JO19 t/m senioren dames/heren zich opgeven en hier werd dan ook massaal gehoor aan gegeven. met 90 voetballende deelnemers konden we in 2 poules van 5 teams een mooi toernooi neer zetten. Fanatiek en met een flinke dosis voetbalhumor werden er smorgens mooie partijtjes van 7 tegen 7 op de mat neergelegd. Scheidsrechters van dien: Frank, Ramon, Eric en Johan floten dan ook precies in de trant van deze wedstrijden en voelden goed aan wat wel en niet kon. Door elk team werden er 4 wedstrijden van 15 minuten gespeeld. De 2 beste teams uit elke poule gingen door naar de halve finales.

In de halve finales stonden de teams van HAFC Heeringcles, Vak-P & Wessel, Ralle Rikket FC en Fijn Taxiregelaartje tegen over elkaar. Het ging mooi gelijk op in beide duels maar het was uiteindelijk het team van Wessel wat zeker was van een finaleplek. Bij HAFC Heeringcles tegen Vak-P & Wessel moest het uiteindelijk door penalty’s worden beslist. Vak-P kwam als winnaar uit deze wedstrijd.

De finale ging tussen de teams: ‘Vak-P & Wessel’ vs ‘Fijn Taxiregelaartje’. Onder leiding van E. Braamhaar stond naar 20 minuten voetballen nog steeds de brilstand op het scorenbord. Er moest 1 winnaar komen, zodoende werd er afgefloten en overgeschakeld naar een spannende serie penalty’s. Best of 3. Good old H. Dirsken (De grondlegger van deze mixtoernooien) in het team van teamcapitein Wessel wist uiteindelijk 3 x het net te raken, Fijn Taxiregelaartje misde 1 penal. 3-2 voor Vak-P en wint hiermee de 6e editie van het ledenmixtoernooi.

Wessel sprak naar afloop in de kantine hardop uit dat hij vanaf het begin gelijk al het volste vertrouwen had in dit team, dus kwam de overwinning voor hem ook weer niet helemaal als een verassing…’Tactisch inzicht en de juiste poppetjes op de juiste plaats hebben ons naar de overwinning gebracht’, aldus Wessel.

Een ieder bedankt voor deelname, scheidsrechters, toeschouwers en inzet van de vrijwilligers in de kantine. De 7e editie van het leden mix-toernooi staat gepland voorafgaand aan de nieuwjaarsborrel 2022 bij SV Enter. We hopen jullie dan ook allemaal weer te begroeten.

Was getekend,

Media Team SV Enter.