Kraker in Luttenberg voor SV Enter

Deze zondag speelt SV Enter uit tegen SDOL. Twee gelijkwaardige tegenstanders die beide uit zijn op promotie naar de 3e klasse. Zo doet SDOL volop mee in de strijd om de 3e periode en hoeft Enter alleen nog van FC Ulu Spor te winnen om de 2e periode binnen te slepen. In de algehele competitie bekleden Enter en SDOL respectievelijk de tweede en derde plek op de ranglijst. Kortom, zondag staat er een ware topper op het programma in de 4e klasse G.

SDOL is een ploeg die veel energie en fysieke kracht in de strijd gooit om elke wedstrijd weer een goed resultaat te halen. Met veel druk naar voren en spelers die weten hoe ze een doelpunt moeten maken is de ploeg een plaag voor zowaar elk team in de competitie. SDOL zit dan ook al geruime tijd in een goede flow. Sinds 24 oktober heeft de ploeg van trainer Ivo Tammens geen competitiewedstrijd meer verloren. Afgelopen donderdag werd subtopper Heeten met 2-1 verslagen en vorige week zondag wisten de mannen uit Luttenberg SV Nieuw-Heeten met 0-2 te kloppen.

Enter heeft ook een goede periode achter de rug. In de afgelopen zeven wedstrijden werden al 19 punten gehaald. Helaas liet de ploeg afgelopen donderdagavond tegen Nieuw-Heeten twee punten liggen. De rood-witten hadden zo wat de hele wedstrijd de bal in bezit en zodra er een uitbraak van Nieuw-Heeten dreigde, was er wel een Enternaar om daar een stokje voor te steken.  Niettemin ontbrak het Enter deze wedstrijd tegen een wel zeer defensieve ploeg aan scherpte voor de goal, iets waar het eigenlijk dit seizoen nooit aan ontbrak bij de ploeg van Bos. Elke doelpoging vond zijn Waterloo in een teen, been of ander lichaamsdeel van de fel verdedigende gasten die het punt uitbundig vierden alsof ze de titel hadden binnen gesleept. Een voor Enter daarentegen teleurstellende einduitslag, waardoor de Enternaren weer in de achtervolging moeten op koploper Holten. Echter, met een gat van twee punten tot de koppositie is alles is nog mogelijk in deze spannende eindfase van de competitie.

Deze zondag is het voor Enter een beslissende wedstrijd in de strijd om directe promotie. Bij puntenverlies lijkt de kans op een eerste plek in de competitie niet meer te halen, terwijl bij een overwinning de zure nasmaak van afgelopen donderdag in één keer kan worden weggespoeld. Een belangrijke wedstrijd dus waarbij alle support van Enterse zijde welkom is. Daarvoor is zelfs wederom een bus beschikbaar gesteld! Deze bus staat om 12:50 uur voor en zal 13:00 uur vertrekken.

Zondag zal om 14:00 uur worden afgetrapt in op sportpark de Achterberg in Luttenberg. Wij zien u graag!