Liverpool winnaar Nieuwjaars Snert toernooi SV Enter

De eerste zondag na het nieuwe jaar staat bij SV Enter in het teken van een receptie met voorafgaand een voetbaltoernooi. Het toernooi bestaande uit een mooie mix van vele voetballers. jong en oud gaven zich massaal op om deel te nemen aan dit toernooi. Er kon heerlijk gevoetbald worden op een strak gemaaid hoofdveld van Enter met tussendoor een lekkere kom erwtensoep. Al met al kijken we terug, met de nieuwe organisatie, op een geslaagd toernooi.

In alle vroegte verzamelen de voetballiefhebbers zich op sportpark de Krompatte te Enter. Ze nemen deel aan het Nieuwjaarstoernooi wat jaarlijks plaats vind voor de receptie van SV Enter. Nadat het voorgaande jaren werd georganiseerd door A. Asbroek & H. Dirksen, is het stokje nu opgepakt door een 3tal nieuwe vrijwilligers. M. Rikkert, T. Heering en M. Steentjes hebben de voortgang van dit toernooi ingezet. Mede omdat zij ook al jaren zelf mee deden en eigenlijk vonden dat zo’n toernooi niet verloren mag gaan, hebben ze er nieuw elan ingeblazen.

Met 64 man op papier, 8 teams van 8 personen en uiteindelijk maar 2 afmeldingen, kijken we terug op een zeer geslaagde ochtend. In het begin is het altijd even puzzelen om de teams goed rond te krijgen. Op de ochtend zelf komen er altijd een paar afmeldingen en aanmeldingen. Gezien de uitslagen die onderling plaats vonden waren de teams gelijkwaardig. De grootste uitslag die er is genoteerd was 0-5. City – Paris.

2  poules. 4 teams per poule. 7 tegen 7.

3 wedstrijden voor elk team van 13 minuten.

Zie hieronder de uitslag na de poulefase:

Na de poulefase volgden er de kruisfinales waar uiteindelijk Liverpool – Paris de finale werd. Liverpool won deze wedstrijd van Paris met 4-2 en werd daarmee winnaar van het toernooi.

Tussen de wedstrijden door werd er door H. van de Klokke heerlijke huisgemaakte erwtensoep geserveerd aan de voetballers. De voetballers waren zeer lovend over deze soep. De een sprak van een binnenpretje, de ander vond het eerder hemels. Complimenten in overvloed voor deze man. Bij de organisatie leeft dan nu ook het idee om dit toernooi naar hem te gaan vernoemen. Hoe en wat…hierover volgt volgend jaar een besluit.

Nadat de voorzitter zijn presentatie had gedaan in een goed gevulde kantine was daar de prijsuitreiking. Eerst werden de scheidsrechters van deze ochtend bedankt voor hun verdiensten waarna de prijzen voor de winnaars van het toernooi werden uitgereikt.

Allen bedankt voor jullie deelname en tot volgend jaar.

Met vriendelijke groet,

De organisatie.