Makkelijke middag voor sv Enter

SV Enter had zondagmiddag aan één helft genoeg om de zege tegen sv Zwolle veilig te stellen. Sterker nog, de wedstrijd was eigenlijk al na 24 minuten gespeeld, als er al een 0-3 stand op het scorebord staat op Sportpark Marslanden in Zwolle. Het is Tim van Otten die met een zuivere hattrick (drie goals achter elkaar in één helft) het vonnis velt over de degradatiekandidaat. sv Zwolle stond er bij en keek ernaar en maakte geen minuut de indruk dat ze nog vochten voor klassenbehoud.

Al in de 3e minuut was het raak, als Tim van Otten na een steekpass van Sjoerd Grobbink de keeper van sv Zwolle kansloos laat, 0-1. sv Enter blijft daarna voetballen in een hoog tempo, vindt telkens de vrije man en krijgen daarvoor ook alle ruimte van de tegenstander. In de 15e minuut is het opnieuw Tim van Otten die het net vindt. Het is bijna een copy van de eerste goal en ook dit keer heeft de keeper van sv Zwolle het nakijken. Thomas Braam schiet vervolgens op de paal, Brent Geels treft de lat en het is wachten op de derde treffer.

Die komt in de 24e minuut. Brent Geels gaat door over rechts, zet de bal hard voor en het is Tim van Otten die de bal binnenloopt, 0-3. Daarmede is de wedstrijd eigenlijk ook wel gespeeld. sv Enter neemt wat gas terug en de wedstrijd krijgt meer het karakter van een trainingspartij. Trainer Gerard Bos blijft zich nerveus bewegen langs de lijn, en schreeuwt vooral dat de spelers het simpel moeten houden en ze niet verzanden solistisch optreden. De trainer heeft gelijk, z’n ploeg zoekt moeilijke oplossingen, de scherpte is weg en met een 0-3 stand breekt de rust aan.

In de tweede helft dezelfde spelers binnen de lijnen. Nick Derksen schiet in de 48e snoeihard op de lat. Het is de opmaat naar vele kansen, maar doelpunten blijven uit. Arno Slagers, René Nijenhuis en Brent Geels gaan naar de kant. Stan Stegeman, Mart Geels en Ramon Oremus komen in de ploeg. Het spelbeeld verandert echter niet wezenlijk, het tempo is te laag, sv Zwolle is onmachtig en probeert de schade te beperken. Dat lukt de gastheren ook aardig, want na 90 minuten staat er nog steeds 0-3 op het scorebord. sv Enter kan drie punten bijschrijven en speelt volgende week thuis tegen FC Ulu Spor.