Marcel Kamphuis Jeugdtoernooi bij sv Enter.

Afgelopen weekend vond het 1 e lustrum plaats van het grote internationale jeugdtoernooi van sv Enter.
Na het ochtendtoernooi, waarbij 35 F teams in actie kwamen, is het sv Enter Jeugdtoernooi officieel vernoemd naar Marcel Kamphuis.
Een bijzondere gebeurtenis in aanwezigheid van de voltallige familie van Marcel en veel bekenden en belangstellenden, waaronder ook wethouder Lansink Rotgerink.

Het was alweer de 5 e editie van het succesvolle jeugdtoernooi. In 2012 toen sv Enter haar 90 jarig bestaan vierde werd het toernooi voor het eerst georganiseerd.
De 5 e editie is hiermee dus een heel bijzondere, waarbij de nieuwe naamgeving en het speciaal voor dit toernooi ontworpen logo werd onthuld door Anita Kamphuis.
Daarnaast werd een herdenkingsalbum overhandigd waarin op gevarieerde wijze herinneringen aan Marcel en zijn verbondenheid met sv Enter zijn weergegeven.
Naast speler was Marcel jarenlang actief als leider, trainer, commissielid en laatstelijk als voorzitter van de Technische Commissie.

Na het officiële deel werd vervolgens overgegaan tot de prijsuitreiking van het ochtendtoernooi. De prijzen werden uitgereikt door Marcel’s kinderen Elles, Marli en Rick.
Het toernooi werd daarna vervolgd met wedstrijden voor de D teams. Op zondag gaven de E en C jeugd in actie op de velden. Bijzonder spectaculair is aan het eind van beide middagen bij de C en D groep het penalty schieten tussen de poule winnaars. Spanning, sensatie en veel publiek maken het tot een prachtig slot van de dag met sv Enter C1 als mooie winnaar bij de C groep.

Dit jaar was er voor het eerst ook een Mini toernooi. 15 teams (waarvan 6 van sv Enter) met dreumesen van 5 en 6 jaar maakten er op het pupillenveld een waar spektakel van. Gezelligheid stond hier voorop en de vele ouders en grootouders genoten ook zichtbaar langs de lijn. Iedere Mini kreeg dan ook na afloop de welverdiende medaille.

Met 132 teams was het dit jaar grootser dan ooit en het is een mooi compliment aan alle spelers en scheidsrechters om te constateren dat het toernooi zeer sportief verliep en dat past ook in het beleid dat sv Enter op dit gebied voert middels haar Missie “Respect”.

Met veel inzet van alle vrijwilligers kan gesteld worden dat het “Marcel Kamphuis Jeugdtoernooi” een groot succes is geworden.