Verslagen

Overwinning na doelpuntrijke wedstrijd in Borne

De vreugde was groot afgelopen zondag toen scheidsrechter Oude Wolcherink voor de laatste keer floot. Na een wedstrijd waarin het spel op en neer golfde en beide ploegen regelmatig voor de goal verschenen, trok Enter aan het langste eind. In de eerste helft had Enter het lastig met de lange ballen die Borne achter de Enterse defensie legde, maar wist het via snelle uitvallen ook regelmatig gevaarlijk te worden voor de goal van doelman Sander Post. Zo creëerden beide ploegen kansen en wisten deze ook te benutten. Bij rust stond het namelijk al 2-2 na goals van Wesley Assink, Mart Snippers voor Borne en Tim van Otten voor Enter (2x).

In de tweede helft schoot Enter uit de startblokken en stond het binnen 10 minuten 2-4 voor de gasten. Tim van Otten maakte in de 59e minuut zijn hattrick compleet na knap voorbereidend werk van Jorn Hodes. Vier minuten later was het Hodes zelf die met scherp schoot op aangeven van Van Otten. De thuisploeg leek aangeslagen en Enter zette aan om de prima start van de tweede helft een vervolg te geven. Het was echter Borne dat het opportunistische spel omzette in een derde goal. Uit een hoekschop wist Mart Snippers bij de tweede paal de 3-4 in te tikken. Met nog een half uur te spelen en 3-4 op het scorebord bleef het heel lang spannend in Borne. De geel-zwarten hielden druk op de Enterse defensie, maar die stond het laatste half uur als een huis. Hierdoor kwam Borne niet tot echte kansen en had Enter in de omschakeling nog mogelijkheden om de voorsprong te vergroten, maar bleef de stand na 90 minuten op 3-4 haken.

Voor Enter is het nu zaak om dit goede resultaat een vervolg te geven de komende speelrondes. De Enternaren zullen wel beter voor de dag moeten komen. In tegenstelling tot de openingswedstrijd vorige week tegen KOSC waarin Enter vooral in het eerste half uur prima veldspel liet zien, oogde het spel in Borne heel slordig. De eerstvolgende opponent is Sportclub Overdinkel. De club uit de grensplaats staat na 3 punten uit twee wedstrijden op gelijke hoogte met sv Enter. Overdinkel wist de eerste competitiewedstrijd te winnen van Borne (2-0), maar was afgelopen zondag niet opgewassen tegen LSV Lonneker (0-2). Dit seizoen staat er een nieuwe trainer voor de groep bij de hoofdmacht uit het Smokkeldorp. Succestrainer Noel Spijker nam dit seizoen het stokje over van Tim Meijerink. Spijker bracht eerder LSV Lonneker al in 4 jaar van de 5e naar de 3e klasse en promoveerde daarna ook met RSC Rossum naar de 3e klasse. Nu moet hij ervoor gaan zorgen dat ook Sportclub Overdinkel de weg naar de 3e klasse vindt.

Aanstaande zondag komt Overdinkel op bezoek bij Enter. Om 14:00 uur wordt er afgetrapt op Sportpark Krompatte. De wedstrijd staat onder leiding van arbiter Besselink uit Almelo.