Puntendeling in Ootmarsum

Het treffen tussen sv Enter en KOSC op sportpark ’n Tooslag eindigde afgelopen zondag in een gelijkspel. Na 90 minuten voetbal bleef de stand haken op 2-2. De puntendeling zorgde met name aan Enterse zijde voor teleurstelling. De gasten hadden het overgrote deel van de wedstrijd een veldoverwicht en speelden meerdere 100% kansen bij elkaar. Toch lukte het opponent KOSC om net zo vaak te scoren als de Enternaren en was het in blessuretijd nog bij machte een kans te creëren.  Door het gelijke spel komt Enter in verliespunten weer gelijk met huidig koploper UD Weerselo.

In de openingsfase van de wedstrijd zijn beide ploegen aan elkaar gewaagd. De gasten hebben het meeste balbezit, maar mede door slordig veldspel is het KOSC dat in de omschakeling gevaarlijk is. Zo wordt de Enterse defensie in de 9e minuut verrast door een diepe bal die net kan worden binnengehouden door een KOSC-aanvaller Diederik Nijhuis. Nijhuis bewaart goed het overzicht, ziet hoe Floran Olde Klieverink volledig vrijstaat bij de tweede paal en legt met een lage voorzet de bal op een presenteerblaadje. Olde Klieverink hoeft alleen nog zijn voet tegen de bal te zetten en schiet zo de 1-0 binnen.

Een forse streep door de rekening van de ploeg van trainer Daan Jalving. Echter laten de rood-witten zich door de vroege achterstand niet uit het veld slaan en beginnen zelfs steeds beter te voetballen.  Veelvuldig komen de Enternaren in de zestien meter van KOSC. Helaas is de eindpass te onzuiver of treedt KOSC-keeper Muller kordaat op. Tot in de 40e minuut Tim van Otten vrije doorgang heeft omdat een hoge bal verkeerd wordt ingeschat door een KOSC-verdediger. Ook van Otten bewaart goed het overzicht en legt de bal op het juiste moment af op Thomas Roetgering, die de 1-1 binnentikt. Een verdiende gelijkmaker zo vlak voor rust en daarmee gaat Enter met een goed gevoel de kleedkamer in.

Na rust eenzelfde spelbeeld. Ondanks dat KOSC hoger op het veld probeert te pressen op de opbouw van de tegenstander is het wederom Enter dat het spel dicteert. Ditmaal lukt het de gasten wel om het veldoverwicht uit te drukken in kansen. Eerst is het Tim van Otten die in de 49e minuut een voorzet van Remon Oremus op zijn hoofd krijgt. Mede door goed verdedigend werk van Ramon Oude Nijhuis lukt het van Otten niet de bal vanaf zo’n 5 meter in het doel te krijgen. Gelijk in de aanval daarop is het KOSC dat voor het eerst na de openingstreffer weer eens gevaarlijk is. Na een splijtende pass van rechtsback Timo Bonke staat Thomas Brons plots vrij voor de keeper. Gelukkig voor Enter staat Mike Brinks alert te keepen en kan hij de inzet van Brons gemakkelijk onschadelijk maken.

In de 62e minuut een unieke kans voor Remon Oremus wanneer hij via een splijtende pass één op één met keeper Muller wordt gezet. Wederom treedt Muller kordaat op, verkleint goed zijn doel en keert de inzet van Oremus. Enkele minuten later is het dezelfde Oremus die goud waard is voor zijn ploeg. Zijn hoekschop valt precies op het hoofd van de kopsterke Bent Wolters. Wolters kopt de bal snoeihard tegen de touwen en zet in de 69e minuut de verdiende 1-2 op het scorebord. Helaas kan Enter niet lang genieten van de voorsprong. Het is Jorrit Weierink die wonderschoon een voorzet van Jari Leussink snoeihard met een volley het doel in jaagt. Stand 2-2.

Na de gelijkmaker komt Jorn Hodes in het veld voor de aangever van de 1-2 Remon Oremus. Gelijk is Hodes dreigend wanneer hij de bal met een voorzet bij de tweede paal neerlegt. Thomas Roetgering komt inlopen, zet zijn voet tegen de bal en ziet hoe de bal over het doel heen vliegt. Wederom een 100% kans voor de Enternaren, die alles op alles zetten de drie punten binnen te halen. Bent Wolters is vanuit een hoekschop wederom gevaarlijk en ook een lage schuiver van Thomas Roetgering gaat rakelings naast.

De tijd begint inmiddels te dringen en ook de Enterse kansen beginnen schaarser te worden. In de blessuretijd kan KOSC nog eens twee ballen voorslingeren waarmee zij gevaarlijk zijn voor het Enterse doel. Het levert de gastheren uit Ootmarsum geen doelpunt op, waardoor na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende arbiter Floors beide ploegen met een punt het veld verlaten.

Enter begint deze belangrijke week, waarin de ploeg het nog opneemt tegen Haarle en Luctor, dus met een punt. Naaste belagers Holten en Luctor winnen, waardoor zij Enter naderen op de ranglijst. UD Weerselo is de nieuwe koploper van de 4e klasse A. Komende donderdag kunnen Jalving en zijn mannen weer op gelijke hoogte komen met UD, door te winnen uit bij nummer 10 Haarle. Vanzelfsprekend is een overwinning zeker niet, aangezien Haarle dit seizoen thuis nog ongeslagen is. Toch lijkt in deze 4e klasse A niks uitgesloten.

Opstelling: Mike Brinks, Brent Geels, Rick Kamphuis, Arno Slagers (“85 Joost Olthof), Bas van Otten (“75 Job Kuipers), Nick Derksen, Bent Wolters, Mees ten Broeke, Remon Oremus (“71 Jorn Hodes), Thomas Roetgering (“80 Daan Roetgering), Tim van Otten