Ruime overwinning sv Enter op FC Eibergen

Zondag speelde sv Enter een oefenwedstrijd tegen FC Eibergen. In een wedstrijd waarin Enter een keer een tegenstander trof die ook het spel wilde maken, werd het 4-0 voor de Enternaren. Het elftal van trainer Jeroen Kiepman voetbalde makkelijk en wist via de kaats vaak de vrije man te vinden. Toch konden de Eibergenaren geen vuist maken tegen de gesloten defensie van de Enternaren. De thuisploeg wist daarentegen wél meerdere keren gevaarlijk te worden, met vier doelpunten als gevolg. Met de overwinning op Eibergen trekken Gerard Bos en zijn mannen de positieve lijn door die is ingezet met de overwinning op koploper DTC ’07 twee weken geleden.

In de basisopstelling was wederom een plekje vrij voor de zeventienjarige Thomas Roetgering. Met een sterk debuut én twee doelpunten tegen DTC ’07 kon trainer Gerard Bos ook eigenlijk niet meer om hem heen. Met Thomas Roetgering in de basis begon Enter wat rommelig aan de wedstrijd. In de eerste fase van de eerste helft ging de bal te vaak naar de verkeerde kleur en wanneer de aanval dan toch werd bereikt, werd de bal snel verloren. Het positiespel van Eibergen oogde daarentegen verzorgd. Via een uitzakkende spits of de roulerende middenvelders ging de bal makkelijk rond. Toch kwam de uitploeg door goed verdedigend werk van Enter vaak niet verder dan een kaats terug naar de verdediging.

Na twintig minuten spelen komt Enter via clubtopscorer Tim van Otten op voorsprong. Na een mooie aanval over verschillende schijven weet Collin Oremus Tim van Otten te bereiken. Met een slim puntertje tikt van Otten de bal langs keeper Huurneman en zet daarmee de 1-0 op het scorebord. De voorsprong doet het wedstrijdbeeld echter niet veranderen en het blijft Eibergen dat het meeste balbezit heeft. Toch is het Enter dat vlak voor rust de voorsprong uitbreidt. Een pass van middenvelder Stan Stegeman die te hard lijkt, wordt knap binnen gehouden door Tim van Otten. Van Otten hoeft niet meer te doen dan breed te leggen en het is niemand minder dan rechtsback Thomas Braam die tekent voor zijn eerste doelpunt in Enter 1. Zo wordt met een ruststand van 2-0 de kleedkamer opgezocht.

Na de rust komt ook sv Enter wat meer aan voetballen toe. De thuisploeg is wat secuurder in de passing, waardoor de bal makkelijker van voet naar voet gaat. De rood-witten krijgen kansjes, maar zij weten deze in het eerste half uur van de tweede helft niet te benutten. Ook FC Eibergen blijft voetballen vanuit de kaats en klopt op de deur van de Enterse defensie. De Enterse defensie weet echter redelijk gemakkelijk overeind te blijven. Met nog een half uur te spelen brengt trainer Gerard Bos twee verse krachten. Bas van Otten (terugkomend van een slepende kruisband blessure) en Jorn Hodes (herstellend van een hamstringblessure) maken weer hun eerste minuten in Enter 1. Zij vervangen Collin Oremus en Thomas Roetgering.

In het laatste kwartier van de wedstrijd besluit Enter dat een 2-0 overwinning niet genoeg is die dag. In de 75e minuut combineren de Enternaren knap door het hartje van de Eibergse-verdediging heen en zo is het uiteindelijk Brent Geels die met een slim balletje Jorn Hodes één op één met keeper Hulleman zet. Hodes faalt niet en zet de 3-0 op het scorebord. Vlak na deze goal krijgt Bas van Otten een uitgelezen kans om de 4-0 binnen te schieten, alleen zijn schot wordt knap gered. Toch weet Enter alsnog de 4-0 te maken, doordat de ingevallen Sjoerd Grobbink zijn directe tegenstander op snelheid de baas is en de bal snoeihard in het dak van het doel schiet.

Met een 4-0 stand besluit scheidsrechter Ramon Heveling dat het genoeg is geweest en eindigt de wedstrijd zo in een overwinning voor Gerard Bos en zijn mannen. Volgende week zondag speelt Enter wederom een thuiswedstrijd. Dan komt SV Almelo op bezoek. De ploeg van oud-profvoetballer Thijs Houwing gaf eerder dit seizoen nog aan mee te willen spelen om de prijzen, maar moet nu strijden om lijfsbehoud in de nacompetitie tegen degradatie. Beide ploegen spelen dus eigenlijk nergens meer om komende zondag. Toch is de selectie van Enter vastberaden het laatste seizoen van trainer Gerard Bos op een positieve wijze af te sluiten. Daarmee zijn zes punten in de laatste twee competitiewedstrijden het doel.