Samenwerking Enter Vooruit en sv Enter meidenvoetbal

De beide besturen van de Enterse voetbalverenigingen Enter Vooruit en sv Enter en de nieuw opgerichte commissie Meidenvoetbal Enter zijn verheugd te kunnen melden dat er in het komende seizoen (2022-2023) nog intensiever samengewerkt gaat worden.
Afgelopen seizoen speelde er 1 team (MO15-1) onder de naam Enter Vooruit / sv Enter. Komend seizoen zullen er 5 gezamenlijke teams spelen onder de naam Enter Vooruit / sv Enter. Een opgestelde samenwerkingsovereenkomst is inmiddels door beide verenigingen ondertekend.

Voorzitters Jos van Otten en Martijn Bouw

Doel van de samenwerking
Het doel van de samenwerking is om in elke leeftijdscategorie een evenwichtig en gelijkwaardig team op de been te brengen en zo veel mogelijk speelsters van zelfde leeftijd en niveau met elkaar te laten voetballen. De overige doelstellingen zijn het bevorderen van instroom, het voorkomen van uitstroom en het verhogen van de kwaliteit van het meidenvoetbal in Enter.

Samenwerkingsvorm
De duur van de deze samenwerking is voor een seizoen, maar beide verenigingen hebben de intentie uitgesproken een langdurige samenwerking aan te gaan. De samenwerking kan uitmonden in de oprichting van een nieuwe vereniging die dan zal bestaan uit twee leden, te weten Enter Vooruit en sv Enter met een eigen bestuur. Er is een commissie die deze samenwerking in goede banen gaat leiden, in samenwerking met de besturen en de TC’s

Seizoen 2022-2023
In het seizoen 2022-2023 zullen er 5 gezamenlijke teams spelen onder de naam Enter Vooruit/sv Enter. Vanaf de MO11 worden er samenwerkende teams gevormd.
Woensdagavond 9 juni is aan de meiden en ouders bekend gemaakt hoe dit er exact uit gaat zien. De eerste reacties waren enorm positief!
De trainingen en wedstrijden worden op 50/50 basis verdeeld tussen sportpark De Werf en sportpark Krompatte.

Technisch beleid
De teamindeling wordt gemaakt door de commissie in samenwerking met de beide TC’s, daarnaast zijn de trainers en leiders hier nauw bij betrokken.
Meiden die op basis van voetbalkwaliteiten ingedeeld kunnen worden in de selectieteams van de jongens (bijv. JO13-1) mogen ervoor kiezen om bij de jongens te blijven spelen.

Kleding
De teams gaan spelen in een nieuw tenue. Het ontwerp hiervan is door de meiden zelf gekozen en staat onder dit bericht.

Doorstroming naar de senioren
De speelsters blijven vooralsnog lid van de eigen vereniging. Bij de doorstroming naar de senioren gaan de speelsters in principe weer terug naar de eigen vereniging (dames team).

Nieuwe leden
Lijkt het je wat om bij ons te komen voetballen dan kan je je gewoon aanmelden bij 1 van de beide clubs. Vervolgens wordt je ingedeeld in het team wat aansluit bij jouw leeftijdscategorie. Je mag natuurlijk altijd doorgeven wie je vriendinnen zijn, daar proberen we zoveel mogelijk rekening mee te houden bij de indeling!