Selectietrainers 2022/2023 bekend

Dit weekend begint voor onze meeste jeugdteams de tweede seizoenshelft. Na een lange(re) winterstop mag er eindelijk weer gevoetbald worden in competitieverband. In deze winterstop heeft de technische commissie echter niet stilgezeten. Zij hebben in deze tijd om tafel gezeten met verschillende trainers en leiders om ook voor het seizoen 2022/2023 weer met kundige en gemotiveerde mensen klaar te staan voor onze selectieteams.

Eerder werd al bekend gemaakt dat hoofdtrainer Gerard Bos zijn contract met een jaar verlengd heeft. Echter was er nog geen opvolger voor trainer Gijs Noltes van ons tweede elftal, die na drie jaren prettige samenwerking de club gaat verlaten. Deze opvolger is nu gevonden in de persoon van Patrick Rensen. Binnen de club is Patrick een bekend gezicht, na jaren van dienst te zijn geweest als speler van ons eerste elftal heeft hij verschillende (jeugd)teams onder zijn hoede gehad. Na een jaar rust keert hij nu dus terug als trainer van Enter 2. Hij wordt ondersteund door leider Herman Render.

Komend seizoen staat er ook een nieuw gezicht voor onze JO19-1. Trainer Serkan Karaali zal namelijk in het nieuwe seizoen de jongens van JO13-1 op zich nemen. Daarmee wisselt hij van positie met Marcel Gierkink, die op zijn beurt doorschuift naar de JO19-1. Marcel heeft al vele jaren ervaring als trainer. Drie seizoenen JO13-1, drie seizoenen JO11-1 en twee jaar JO19-1 maakt dat Marcel de juiste ervaring en kennis heeft om dit jaar de stap te maken naar ons vlaggenschip van de jeugd.

SV Enter JO17-1 zal ook komend jaar weer getraind en gecoacht worden door Rick Kamphuis en leider Jan Otten. Rick is bezig met zijn eerste jaar als trainer en dit met succes. De spelers zijn positief en de resultaten zijn goed. Rick, als aanvoerder van ons eerste elftal, kan de jongens voorzien van de juiste oefenstof en houdt samen met Jan de jongens erg gemotiveerd.

Ook bij de JO15-1 staan weer bekende gezichten voor de groep. Trainersduo Tim van Otten en Mees ten Broeke hebben te kennen gegeven graag door te gaan als trainers van de JO15-1. De twee werken al sinds dat zij op Sportpark de Krompatte te vinden zijn samen (niet alleen als trainersduo maar ook als teamgenoten) en vullen elkaar daardoor goed aan. Samen met leider Gerald Schrooten willen zij er ook komend seizoen weer een succes seizoen van maken. Dit wordt het 3e jaar van Tim en Mees als trainers van onze JO15-1.

Zoals eerder benoemd zal Serkan Karaali komend jaar trainer zijn van onze JO13-1. De club ziet in de Rijssenaar een goede trainer en prettig persoon waarmee het dus een langere samenwerking graag aangaat. Serkan is de enige jeugdtrainer die niet is opgeleid door de club. De trainer die vorig seizoen Juventa’12 verruilde voor SV Enter kan daarmee voor een frisse wind binnen de jeugd van SV Enter brengen. Het trainen van jeugdige voetballertjes is voor Serkan zeker niet nieuw; bij Excelsior ’31 had hij al eerder de leiding over de JO11-1 en is daarna trainer geweest van de JO15-1 bij Juventa’12.

Ten slotte zal ook komend seizoen de JO11-1 weer worden geleid en getraind door de jeugdige trainers Joost Olthof en Stan Stegeman. Afgelopen seizoenshelft hadden zij voor het eerst de leiding over de talentvolle groep spelers en niet zonder succes. Zij werden namelijk tot twee keer toe kampioen in respectievelijk de tweede en eerste klasse. De jongens uit JO11-1 hebben veel plezier onder trainers en behalen daarmee ook de gewenste resultaten, een succesverhaal dus!

SV Enter hoopt op een prettige samenwerking met alle trainers en wenst hen veel succes voor het komende seizoen!