Spannend duel op de Krompatte

Zondag speelt Enter thuis tegen Sportlust Vroomshoop. Beide ploegen hebben in hun laatste reeks competitiewedstrijden prima resultaten geboekt en verkeren dus in een goede vorm. Enter won twee weken geleden op het eigen sportpark haar laatste competitiewedstrijd overtuigend van SV Zwolle, Sportlust deed afgelopen zondag hetzelfde tegen SV Raalte.

In en tegen Raalte wisten de mannen uit Vroomshoop de wedstrijd in de eerste helft al te beslissen. Bij het rustsignaal gaf het scorebord 4-0 aan voor de gasten, dit zou tevens de einduitslag worden. Afgaande op het wedstrijdverslag op de site van onze gasten had een ruststand van 0-8 niet misstaan. Een prima prestatie tegen sv Raalte waartegen sv Enter het zeker in de beginfase niet altijd gemakkelijk had.

Sportlust beschikt over een uitgebalanceerde ploeg met de gebroeders Spoor en Dennis Jozic als veelal bepalende spelers, waarbij middenvelder Jozic voor de aanvoer zorgt. Tegen Raalte kwam de ploeg van de aan het eind van het seizoen vertrekkende trainer Ruud Bruns door toedoen van Tim (2x) en Simon (1x) Spoor vooral in de eerste helft zeer goed voor de dag. De broers zijn eveneens gedeeld clubtopscorer met beide 5 doelpunten in de competitie. Sportlust Vroomshoop staat op een gedeelde 5e plek in de competitie.

Enter speelde afgelopen zondag een oefenwedstrijd tegen Rood-Zwart. De mannen van Gerard Bos controleerden de wedstrijd, maar waren in de eindfase niet altijd even nauwkeurig. Uiteindelijk wisten de Enternaren wel met 4-0 te winnen, mede dankzij drie doelpunten van clubtopscorer Tim van Otten. Toch was de hattrick niet het hoogtepunt van deze wedstrijd. JO17-1 spelers Guus Lammertink (16) en Thomas Roetgering (16) maakten namelijk hun debuut in de hoofdmacht.

Komende zondag beschikt trainer Bos niet over een volledige selectie. Enkele spelers zijn afwezig vanwege vakanties terwijl 2 spelers in verband met eerder deze week opgelopen blessures naar alle waarschijnlijkheid het treffen met Sportlust moeten missen.

Dit weekend belooft het dus een spannende pot voetbal te worden tussen twee ploegen die in vorm zijn. Voor de thuisploeg geldt dat het in de top wil blijven meedoen terwijl Sportlust de aansluiting bij de (sub)top wil versterken. Enter hoopt dat veel supporters de weg naar de Krompatte weten te vinden om onze hoofdmacht aan te moedigen tijdens deze wedstrijd.

Om 14:00 uur fluit scheidsrechter Weggeman voor het eerst.